måndag 17 mars 2014

Ledig, skönt!



Idag så har jag varit ledig. Första lediga dagen på 9 dagar. Och det har varit så skönt.
Barnen överaskade med att sova hela natten i sina egna sängar! *high five på den
Så vid 7-8 snåret så kom två glada tjejer med kaffe i pippi porslin till mamma och pappa. Både jag och Alec var lite chockade av att vi sovit från att vi gick och la oss tills nu. Det lät typ:
-"Nej men, vad är klockan?"
-"Har du varit uppe med dom?"
-"Har Saga sovit hos Adam"
-"Kom dom inte förrän nu?"

Jag sprang ner och gjorde kaffe å välling och sen mös vi uppe i sängen och kollade på barnprogram.
När vi sen var uppe å redo så åkte jag och Saga till Maxi för att köpa Söndagsfrulle.
Det var så lite folk på Maxi när vi var där. Vi tog den där kundvagnen med en inbyggd bil och körde, haha, ja som vi körde! Fram genom gångarna, snabba kurvor och snabba inbromsningar. Jag lovar, hon hade bälte. När jag skulle plocka bullar så parkerade hon och vaktade bilen. 

-"Ska vi köpa plättar till frukosten Saga?"
-"Nej, det behövs inte, det gjorde vi igår"
-"Ni handlade väl inte plättar igår??"
-Jodå, vi handlade både mjölk och ägg"

Ha, där fick jag. Duktig unge.

I lugn å ro hemma, med god jucie, pålägg, yoggi, banan, frallor, kaffe åt vi frukost länge. Precis som jag tycker om. Jag njöt, av att vara hemma, inte ha något planerat, bara att dricka mitt kaffe där å då just i den stunden. Barnen lekte och tjöt, jagade varann. Hur mycket dom än tjoar, så stör det inte mina öron, för sålänge det är glatt stim så är det som musik för mig.



Dom kan gärna gosa med varann för den delen också.


Alla gick ute och lekte på eftermiddagen och jag fick en stund att röja lite inne. Sortera, plocka, damma, vädra, i lugn å ro. Skönt. Jag kan gärna samla på mig en del "det gör jag sen" grejer. Så dom fixade jag idag. Och eftersom det varit mycket jobb och förkylning så har det inte blivit någon löptur på ett tag.
Så jag tog en 6 km runda och kände mig förvånansvärt pigg i benen och fick nästan hålla igen för att inte sabba min tempo plan. Men även där kände jag att, jaja, det får bli som det blir.
Solen värmde mig, och jag njöt, jag ser fram emot vår-löpturerna. Det var också skönt.

Alec och jag kollade på en film ikväll. Efter fiaskot med "The Wolf on Wall Street" igår så kunde det ju bara blir bättre. Och det blev det.
Vi tittade på "Boktjuven". Och vilken bra film!
Jag blev riktigt tagen, så har du inte sett den så gör det!

Nu ska jag gå och lägga mig, sov så gott /L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar