tisdag 25 mars 2014

Sjukstuga

Lillasyster Zara blev såklart också smittad med ögonpesten. Stackars liten❤️
Men hon är en kämpe iaf och ger gärna syrran en highfive efter väl utfört arbete med kojbygget

Men imorgon då är det hennes tur att få komma tillbaka till dagis. Och tur är väl det för att hon har längtat☀️ 

I Södags så blev dt en liten tur in på akuten efter jobbet (det låter kanske jätte allvarligt, men vad gör man en söndag när dt är lite akut liksom). 
Mina cortison piller hjälpte inte och jag behövde ngt som verkade snabbt för att liksom klara med jobb och livet. 
Det tar ju en jäkla tid, men jag har inget emot att vänta då jag har full förståelse för att mer akuta fall går före. 
Men jag var där 17:45 och körde där ifrån 21:45, så det är väl helt okej. 
Jag måste passa på och berömma dom för deras fina sätt att ta hand om sina patienter. Dom lyssnar och vill hjälpa. Och när jag väl kom in i ett rum för att vänta på läkaren så bäddade sjuk systern ner mig med en filt och klappade mig på huvudet. Hon kändes så moderlig och jag somnar faktiskt. 

"Hej" sa läkaren när han kom in.
"Gomorron" svarade jag, i hopp om att skämta bort den lite pinsamma situationen av att jag låg där och sov. 
"Va"? svarar han. Ajdå... Haha

Men han var jätte trevlig och hade bra idéer och förslag och kändes mycket mer engagerad än min andra vanliga annars så upptagne läkare. AT läkare stod det på hans namn bricka. Jag kude inte låta bli att dra jämförelser till greys anatomy. Vilka som är AT läkare i den serien och vad dom har för kompetenser.
Tänk så mycket sjukhus termer jag kan, på engelska, tack vare greys. 

När det var dags för deb obligatoriska lyssna på hjärta/lungor med stetoskop så sa han. 
"Är det någon som har berättat för dig att du har blåsljud på hjärtat?" 
EeeeehWhat? 
"Det är nog ingen fara, men jag vill gärna boka en tid på ett ultraljud av ditt hjärta bara för att utesluta avvikelser"

Det lät ju jäkligt läskigt. Hjärtat är ju liksom kroppens batteri, bilens motor, världens sol! Men jag tror ändå att jag är en frisk person och att det är precis som han säger "nog ingen fara". 

Ja, nu har nog barnen somnat (ligger i deras säng och väntar på att dom ska somna så jag kan gå och duscha).
Imorgon är det 6-15 på Fantasi, och jag tänker inte cykla i detta vädret. Jag tar bussen, punkt. Måste ju tänka på mitt hjärta;) 


1 kommentar:

  1. Hoppas det inte är någon fara! Jag har oxå blåsljud på hjärtat men det funkar finfint. :)

    SvaraRadera