lördag 29 mars 2014

Varning för... Lugn och ro

...bilder som kan framkalla en viss avundsjuka om det är så att man kanske jobbat hela dagen, eller på annat vis inte kunnat njuta av sol☀️ 

Vi drog oss ganska länge idag. Jag vet aldrig vem som ligger bredvid mig när jag vaknar, men idag var det Saga❤️
 
Denna känslan över att vara ledig hela helgen, känslan av att inte ha några tider att passa, bara få njuta,  den har jag längtar efter. 
 Och jag hade redan innan bestämt mig för det inte fanns något elr någon som skulle få ta denna lycko känsla ifrån mig. Och jag tycker att det lyckades, ingen kan ju ta den ifrån mig, för det är ju något jag själv bestämmer fullt ut över. Så jag må ha blivit testad idag, men ro har infunnit sig. 

Man har en viss födel när man är ledig. Det är kanske svårt när man står i hallen hemma och ska vara på dagis om 5 minuter, och någon (nämner inga namn) vägrar ta på sig skorna. Att behålla sitt lugna humör då, det är en utmaning. 
Så jag har en bra bit kvar innan jag kan våga påstå att jag behärskar mitt humör och beteende fullt ut ;) Men jag gör medvetna val, och prioriterar vad som är viktigast, vad som spelar roll. 

Vi åkte en sväng till stan, och gjorde en nostalgi parkering på Vasagatan där vi träffade en gammal grann tant som köpt bebis present till oss när Saga föddes, mysigt. 


Och när vi kom hem så tände Alec grillen och vi hade premiär. Hamburgare är sjukt underskattat, så gott. 

Vi hann med lite rensning av vinterkläder (igen) och jag hittade även Sagas vårkläder och skor som nu passar Zara, bra planerat där måste jag få säga. 

Jag tog tjejerna med mig på en cykeltur efter maten. Jag ville suga ur det sista av denna soliga dag. Ni får ursäkta att jag tjatar om solen, men jag är ett sommarbarn och har inte så mycket övers för vinter..
Samma sak där, vi gick dit dom ville, gjorde det som ville, pratade, skrattade, och vara njöt av stunden. 
Det känns som, att när man lär sig att verkligen uppskatta de små sakerna i livet, det är då man lär sig vad dom stora sakerna egentligen är. 


Sen var det ju visst någon (inga namn igen) som inte orkade cykla hem, för hon hade såååå ont i benen. 
Så med Zara i cykelstolen, Sagas cykel i min cykelkorg, Saga på min sadel, så ledde jag cykeln hem. Och jag tror att det var det roligaste på hela kvällen, haha. 

Kalla och trötta så somnade jag uppe hos tjejerna och vaknade av Gladiatorerna som hördes där nerifrån. Lördags chill i soffan, Alecs goda äppelkaka, kaffe och lugn och ro. Med undantag av Alec som hade problem med en ny teknik pryl inköpt på stan idag. Tänk att hans "nya" telefon redan anses okompatibel och för gammal. Här gäller det att hänga med i svängarna, dags för iPhone 6 för mig snart kanske?


Kärlek och värme till er som behöver❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar