måndag 3 mars 2014

Fuego

Jaha, då kör vi på ett inlägg till på en gång, jag menar varför inte?

Idag när jag kom hem ifrån jobbet så möttes jag av ett vardagsrum översvämmat med Lego, två glada flickor och en utslagen pappa som fortf låg i arbetskläder på golvet.
Han skulle ut på sin löptur, och jag skulle träna ikväll.
 Jag har skrivit en planeringslista, jag gillar listor.
En tavla, Måndag-Söndag, där jag kan skriva upp allt som jag behöver komma ihåg. Dagistider, arbetstider, middag, träning, handling, olika bokningar.
Ibland känner jag att jag tappar helt koll på saker här hemma, och tänker, jag borde göra som jag gör på jobbet. Där fungerar det ju! Så why not. Så länge jag inte börjar sätta ihop en egenkontroll i städskrubben så borde det ju vara okej? =)

Hursom så stod det "Fuego 18.30" på mig ikväll. Jag mötte upp syrran på friskis och vart redo att dansa! Fuego är väl, som jag skulle uttrycka mig, Friskis svar på Zumba. Och jag har alltid fasat för "grupp pass",  för det har alltid varit så för min del att jag inte orkar med hela passet och känner pressen av att inte vilja ge upp.
Men till min stora förvåning så flängde jag rundor idag utan problem och min ny vunna kondis är mer än välkommen. Min löpning har gett reslutat, kul! Så jag tänker att detta är ett bra pass för min benstyrka, som också behövs om man tänkt springa runt 21km i Gbg.

Och dansa, så härligt! Jag har växt ifrån den där pinsamma känslan "tänk om jag ser dum ut", jag bryr mig liksom inte så mycket och dansar precis som jag vill och gör mina rörelser precis som det känns bra, utan en tanke på hur det ser ut. Typ som Phoebe i vänner!
 Längst fram stod en äldre man, ni vet hur han ser ut, shorts & t-shirt i samma färg, vitt hår på sidorna på huvudet, pannband. Och man blir så glad! Alla som tycker det är kul att dansa, dom kan dansa.

Svettig och glad körde jag hem och hamnade till sist här i soffan.

Ja, det var denna måndagen, och tack vare ett byte på jobbet så blir jag ledig imorgon. Snacka om lugn start på veckan;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar