torsdag 27 mars 2014

Kurs

Jag hade kanske en liten rädsla om att jag skulle försova mig, men ikke. Saga väckte mig och även klockan. Upp i ottan och ut på cykeln..Brrrr..
Dagen flög iväg och rätt som det var så dök Elin och Filippa upp som varit på f.m kursen. Jag och Lova skulle gå på e.m kursen. 
Dock så fick dom stämpla in tidigare så vi jobbade alla 4 samtidigt, galet mycket folk och smörgåstårtor att lägga ihop. 
Denna eviga gissningslek i denna bransch. Men vi brukar lösa det ganska bra tillsammans.

Vi gick iaf på forsättningen på en föreläsning vi gick på i Oktober förra året. Om hur man med enkla medel ger sin kund de allra bästa köp upplevelserna. Lockar till merköp utan att vara creepy, hur man ger bra service och allmänt hur man ska tänka och agera för att passa in i denna bransch. Mycket intressant och en väldigt bra föreläsare.

Vi gick till Coop innan det var dags att cykla hem. Och Santa Maria Ranch dressingen som jag längtat efter hela veckan fanns inte. Snopet.. Blir jag väl sugen på något så kan jag tjata om det länge, och jag tror jag har tjatat om den sen jag åt den i Lördags. 



När jag och Mie skildes åt och jag cyklade vidare hemåt så kände jag mig sådär rinnigt snuvig i näsan. Ni vet när det känns som det rinner vatten ur näsan på en! Jag skulle torka bort det lite försiktigt med baksidan av handen och höll på att trilla av cykeln när handen vart alldeles röd. Gaaaaah, näsblod! Jag är väldigt känslig när det gäller blod. Jaja, jag roffade åt mig första bästa i väskan i cykelkorgen och höll "förband" på mig själv hem till Hammar. Jag undrar hur det såg ut egentligen.

Väl hemma, in i bilen, bort till dagis, hämtade tjejerna. Dom skulle precis äta på dagis. Typiskt.
Så mitt i korsningen när jag skulle svänga vänster så körde jag ist rakt fram. Till den nya "Parisaren" gatuköket som öppnat där.
Tjejerna vart alldeles till sig "mamma, vad ska vi göra här, ska vi tanka".
Haha, "nej, mamma orkar inte laga mat, och här finns mat".
Köttbullar och mos fanns där, barnmeny, barnstolar och hela grejen. Det blev super poppis och en mysig upplevelse av det hela.

Vi var inte hemma förrän 18, och då var det dags för dusch. Så efter det, plus 1 timmes kamming av Sagas hår ( haha, lite överdrivet kanske, men nästan !!) så var det pyjamas och välling och gonatt sagor.
Så mycket lycka ni skänker mig mina fina tjejer.


Och nu... har jag tagit en dusch, sms:at med min sambo som jag inte träffat på 2 dagar då vi "jobbar om varann", och nu ska jag kolla på Greys som jag spelade in igår.
Tänk att dagen har varit igång sen kl 4, så mycket man kan hinna med på en dag.
Bara imorgon med, sen är det jag som är ledig Lördag Söndag. Det ska bli så skönt.

Gonatt , hoppas ni tagit vara på allt det fina denna dagen haft att ge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar