torsdag 11 april 2013

Fullt ös

Jodå, vi började med en lugn förmiddag. Jag å Alec, för ovanlighetens skull, började dagen med att chilla! Framför just för tillfället den bästa serien ever!! Spartacus! Alltså, den är så jäkla bra, vi kollar på 4:e säsongen.
Vid första anblicken kanske den vara verkar bestå av blod å porr. Haha, men den är SÅ mycket mer! Den ska ju spegla den tiden lite, och ja, jag bara älskar den! Just nu är det så spännande så att jag var tvungen att forska lite i historie böckerna för att klura ut hur detta ska sluta!

Hursom, när jag skulle hämta Saga på dagis så hittade jag henne inne på "toa". Hon och bästisen satt bredvid varann på varsen potta och läste pottböcker, haha, världens gulligaste syn!
Vi skippade utelek när vi kom hem, vädret är ju inget och hurra för; VAR ÄR VÅREN??

Så vi körde mellis och lite pyssel här inne. Vid 16 stack vi till syrran som bjöd på middag! Och sen hängde vi där tills det var dags att åka och gratulera andra Elin, i efterskott;) Hon var juni huvudstaden när hon fyllde år, så det blev aldrig någon ordentlig grattning då.
Och hon bjöd på ngt av det godaste jag ätit!! Bananoffé hette den tror jag (??) alltså OMG!
Ngn slag digistive bottnen, banan, kola, grädde och daim, heaven!
Passande nog så hade vi köpt bak grejer till henne, formar, spritsar, skålar, handdukar å sånt. Hon är alldeles för blygsam och inser inte att hon är bättre än gemene man på dehära med desserter!

Nu ligger iaf en trött mamma i soffan och bloggar, barnen sover. Saga var så upprymd av dagens äventyr att hon somnade på studs när vi kom hem!
Zara är ju fortf helst hos mig, medan Saga gärna blir lite högenergisk och tuff när vi är iväg och klockan är mycket;)
Stundtals så vart jag nervös över att någon av Iversens fina kaffe koppar skulle åka i golvet, men vi klarade oss, pju;)
Och tur är, så finns där många tjejer som Saga kan leka med❤
Meeeeeen, en stund med lugn och ro i soffan innan det är dags för mig själv att sova, är nu guld värd!

Nu tänker jag på stackars baby, som snart ska sätta sig på cykeln och cykla hem i regnet❤
Och nu var det en liten tjej som kallade på mamma där uppe ifrån, jahapp, hon somnade visst inte som jag trodde ändå. Haha...!! VAR får hon all sin energi ifrån??

Jaja, imon är det helg! Helgen bjuder på träning, musikal med fantasi och barnkalas hos bästisen❤



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar