torsdag 25 april 2013

Lera å moppa

Uppe med tuppen, och barnen;) jag tog tjejerna i vagnen denna soliga dagen, klädde mig i mina nya löparbralls, löpskor och gick å lämnade på dagis! Tog en omvägs-sväng hem för att få lite extra motion i solen☀

En tur till maxi för lite vecko handling, passade på att köpa ny lera till Saga som hon tjatat om! Haha;)
Och sen blev det en ganska chill fm, skönt! Zara sov inte så gott den natten så fm luren tillsammans med henne behövdes!

Sen när vi hämtade Saga igen så passade vi på å gunga lite på lekplatsen såklart. Där fanns en skalbagge också. Den tog klart över hela lek stunden, och jag fick bli påmind igen om hur otroligt spännande (och läskigt) det kan vara, med en skalbagge;)

Fina vädret försvann ju så vi hängde mest inne idag. Och det gick ju hur bra som helst när det fanns ny lera här hemma!
Nu när Zara ålar rundor här hemma så känns det som att man vill ha liiiite extra renare på golven. Så jag tog fram vår kära X5-mop och körde rundor med den. I love it! Det svåra är att sluta...när man väl har börjat med den!
Lite i badrummet, Sagas pall, leksaker, kökskåp... Allt kan liksom blir "lite renare" med den! Det är en väl värd investering!
Skinande rent utan kemiska rengöringsmedel, bara vattenånga!

Vi dansade och sjöng med till Sagas nya favorit film, Zara tycker oxå det är roligt. Hon sitter och viftar med händerna och skrattar när Saga dansar. Hon längtar säkert tills hon oxå kan❤
Jag trodde jag hade ett nytt avsnitt med Greys som jag skulle gotta mig med, men tji fick jag.. Det var samma som jag såg förra veckan!!
Jag hade en idé om att börja läsa min nya bok. Men när Zara väl sov i min famn så var det så skönt att bara sitta där, kvar i soffan och ta de lugnt.
So, i did❤






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar