söndag 14 april 2013

Tårta och Jesus

Jag och Saga åkte själva in till stan idag för att hon skulle få välja ut en present till bästisens kalas imon❤
Lite mamma-Saga tajm när den är som bäst! Det är mysigt att ibland få vara på tu man hand med det ena barnet, känns lite mer speciellt då. Saga känner sig stor. Min fina flicka.

När vi kom hem så åkte Alec å killarna iväg för att spela lite Laserdome! Och sen när dom kom hem så åt vi Alecs goda tagiatelle gratäng! Vi förfirade Hampus lite som fyller 16 (!!) sen 23:e❤ Han fick lite paket och jag gjorde en hallon marängtårta som dom fick mumsa på medan jag svidde om och satte mig på bussen mot stan.
Eller ja, till kyrkogården sa jag till busschauffören, men tydligen stannar den inte där längre.
Bussen svängde ett annat håll. Busschauffören frågade om jag skulle på fest. Ja, jo, festligheter skulle det bjudas på!
"Men jag kan släppa av dig någonstans här om du vill"
Det var ju utomordentlig snällt av honom! Jag gillar sånt, när man hjälps åt, för att man kan. Han släppte av mig nära Alex lägenhet och jag tackade och gav honom mitt största leende!

Alex hade gjort så fint med lite ostbricka och frukt! Ett glas vin på det och vi vart laddade för musikal!
Snälla chefer bjöd till sista föreställningen av "Jesus Christ Superstar"❤
Finaste fantasi gänget. Det är få förunnat (tror jag?) att få vara del i ett kompisgäng där ingen konkurrens råder, och alla känner sig välkomna att vara med, att vara sig själva.
Det tycker jag om. Därför faller det sig naturligt att vi hittar på mycket tillsammans, och det är bara att vara tacksam för tycker jag!

Och vilken show! Jag är mer än nöjd! Jag gillade musiken, även om den musikalen kanske inte är min favorit så gillar jag ju ändå musik! Duktiga sångare, och SÅNGERSKOR! Kvinnan i showen vart ju gudomligt (haha) bra på att sjunga! Heaven!! (Cant stop;)

Så, tack cheferna för denna kväll!
Och tack till alla underbara musikanter! Jag kan bli så inspirerad, och imponerad, över alla som följer sina drömmar och gör det dom vill. Som har en passion och brinner för det så mycket att det syns i deras ögon. Underbart, sånt smittar!

Även om Alex lockade med champagne, och tjejerna skulle vidare så fick det bli bussen för denna mamman hem.
Jag hade en tårta till att smida ihop när jag kom hem. Som stått och vilat i kylen. Jag vågade mig på Iversens Bananoffé pie.
Och den fick mer än godkänt;) Lovely!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar