söndag 7 oktober 2012

Date Night!

Alec var först ute och sprang med grannen efter EKO. Grannens dotter var hos oss medan dom sprang, och det uppskattades av Saga, haha<3



När som väl kom tillbaka så blev det hux plötsligt lite bråttom!
Mor och Far skulle komma och passa tjejerna och jag och Alec skulle på date!
17:30 så skulle vi vara på Bishop! Vi tänkte först köra buffé på Rosegarden, men man kan ju inte alltid spela säkert så vi testade ngt nytt! Och DET gör vi inte om!

Först när vi kom dit så hade servitören inte koll på vår reservation, vilka vi var elr ngt! En annan servitör visste dock att det var ett par som förbeställt mat, så han visade oss till bordet. Och vilket bord! Vi fick välja mellan ett "avlastningsbord" för deras bestick, elr ett vid nödutgången, dom var typ 0,5*0,5 m stora..
"Skämtar du med mig" säger Alec! "Jag gav ju faktiskt er en valmöjlighet" säger han. "Jotack, då tar vi det bordet vid nödutgången med lampor" ( det var inga lampor vid avlastningsbordet).
Maten kom efter en minut (hur länge har den varit färdig liksom).
Ni kan gå å köpa dricka i baren om ni vill, säger servitören.
Jaha, upp igen!

Alltså, såhär i efterhand, skulle vi dissat dom och gått till rosegarden, men men. Maten var inget spec, det var som en vanlig hamburgar tallrik, inget utöver liksom. Men vi blev mätta iaf! Tur att vi alltid har roligt med varann iaf<3 Men jag vill ändå avråda alla som läser min blogg; Gå INTE till Bishop Arm's, det är nog mest en "supar-pub" egentligen.



Vidare iaf till teatern, vi var tidiga, man är ju van att få slänga i sig maten så det gjorde vi även här, haha;)

Kaffe å kaka innan kvällens show!








Dom var verkligen jätte duktiga! Jag fattade ju inte så mycket då Andrew L Webber nog var lite på lyset när han skapade Cats, lite flummig, men vad gör väl det! Musik och dans och fräcka kostymer kan bara inte bli fel!! Vi kollade mest på Elin (Iversen) som spelade Rumpleteazer, hon var så duktig! Jag känner mig så stolt när hon dansar å sjunger där nere på scenen<3

Att vara iväg tillsammans utan barn nån gång då och då är verkligen skönt! Man ser och hör varann på ett annat sätt, man kan hålla om varann, man kan ge varann den uppmärksamhet som det råder lite brist på i hemma livet! Och vi hade jätte mysigt tillsammans, jag och min vackra kille<3

Hem till barn som var vakna (22:00) och Saga kom springandes! Jodå, vi hade saknat våra busfrö me såklart;)

Så idag blev en hemma dag, chill med film efter frulle. Jag och Saga cyklade in till stan och hämtade ut ett H&M paket med kläder till henne (ok, kanske lite till mig me;)




När vi kom hem så lekte pappa å Saga på gården. Och jag gick (äntligen) genom barnens kläder, sorterade ut och fram urväxta och snart iväxta, in och ut ur förrådet, och nu är allt på sin plats, skönt!

Vår granntant kom in med äppelkaka som hon bakat<3 så den har vi mumsat i oss ikväll! Tack Birgitta! Och det har verkligen varit en låååång dag, med trötta barn som var uppe länge igår. Men men, imon är dt en ny dag!

Då är det öppet hus i min kusins smedja där även min moster och bror ställer ut lite tavlor, det ska bli roligt! Åk gärna dit!
Mellan kl 12-17 utanför Degeberga , Höjarödsvägen 195!

1 kommentar: