måndag 22 oktober 2012

Saga låg raklång i soffan m händerna bakom huvudet och tittade på film, samtidigt som jag klädde på henne ytterkläderna.
"Eller du vill kanske hellre sova mer i soffan ist för att gå ut och leka?"
"Gäsp...Nej"

Charlie å Maria kom vid 16 och vi gick bort till lekplatsen! Barnen sprang, vart dom än skulle, dom rastade varann liksom!!:)










Saga fick lära sig att man inte kan springa full fart nedför en backe, även hur jord smakar... Lilla gumman, men hon klarade sig. Hon hade inte tid att gråta över dt när dom hade fullt upp med sina lekar;)



Så mysigt att dom bor så nära så man kan spontan leka lite! Så får vi mammor snack lite skit oxå;)

Alec kom på sin spurt hem till gården (haha, hem till gården;) precis när vi kommit hem. Han hade ju varit ute å sprungit 2,5 mil typ, för dt är ju helt normalt?!
Haha:)

Han åkte iaf iväg å handlade, jag badade Saga och Zara tittade roat på;) Skönt sen när dom kan bad tillsammans så blir dt två flugor i en smäll liksom. Elr två barn i ett bad i detta fall;)

Zara somnade perfekt tills Alec kom hem, middagen var färdig, Saga välling å film i soffan, vi fick äta i lugn å ro. En självklarhet för vissa, men väldigt sällsynt i en småbarnsfamilj;)



Nu ligger jag i ett mörkt sovrum, väntar på att Zara ska somna för natten. Jag får ligga här ett tag, hon spottar ut nappen i sömnen och vaknar när hon inte får tillbaka den. Haha, så efter ett par gånger så sover hon så djupt att det inte spelar nån roll att den inte kommer tillbaka. Och DÅ.. då kan jag gå ner till Alec, en liten stund tillsammans på tu man hand innan denna dagen är slut<3

Tur att det finns iPhone alltså, det hade varit gansk drygt att ligga här annars då;) förmodligen hade jag somnat!

Så...nu sover hon nog;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar