fredag 18 mars 2011

Amen liksom alltså...

...Jo, mitt beslut att sluta blogga var kanske lite förhastat.. Få sömntimmar, mycket i skallen och lite tid över gjorde att det fick bli en liten protest i livet, och det blev bloggen. Men att det var så många som överöste mig med bekräftelse fick ju en liten inverkan, inte för att jag fiskar efter uppmärksamhet, haha, men det kändes kul.
Plus att jag går och tänker "det ska jag skriva om i bloggen ikväll" fortfarande;) Så jag tänker ist, jag skriver när jag skriver och är inte besatt av att jag måste uppdatera varje dag! Så gör jag;)


Veckan på jobbet nu har varit jätte kul! Elin har haft mig på "upplärning" och det har varit kul att komma med i grunden och allt annat som man inte gör som helgarbetare. Man får ett personligt engagemang på ett djupare plan och har mer koll och känsla för vad som behövs göras, typ, och då är det roligare att jobba. Har jobbat Fre,Lör, Mån, Tis, Ons, Tors, Fre nu, och Saga gillade sådär att vi ändrade på rutinerna och har levt livet om nätterna här hemma, vilket har gjort mig och Alec lite trötta om dagarna, då är ju bloggen det sista man tänker på. Men allt har sin tid, har haft en jätte bra dag idag, och ett skönt bad ikväll gjorde att det glödde lite i blogg fingrarna igen;)

Idag så jobbade jag 6-15 och jag öppnade med Elin (vem har lyxen att få jobba med sin syster liksom, på heltid! =) Vi har en kvinna på 85 år som heter Irene som burkar vara inne på Fantasi ett par ggr om dagen, snacka med oss och ja, hon är speciell. Hon kommer ifrån Polen och har suttit i koncentrations läger, hon har inte riktig alla hemma, men många historier (om dock ngt osammanhängande ibland) och ibland är hon kul, ibland lite jobbig. Hursom, hon var inne och skulle handla kaffe så berättade hon om när hon "köpte" hem sin mamma till Swe ifrån Polen, och när hon märkte att jag lyssnade på riktigt så sa hon att hon blev så glad över det att hon ville köpa en blomma till mig;)
Sen kom hon in och gav Elin 100 kr, och sen mig 100 kr. Hon sa att hon precis varit och plockat ut pengar på banken och att hon ville ge till oss. Jag ville först inte ta emot, tyckte det var lite mycket.
"Köp ngt riktigt fint till dig själv, jag är halv vägs i graven och behöver inga pengar!" Tack så hemskt mycket sa jag, det ska jag göra. Sen ritade hon en teckning på en servett och vik in en 50-lapp i den och sa att jag skulle ha den oxå så att det skulle räcka. Jag tror att det gör henne glad att få vara med på ett hörn, därför ger vi henne ett öra ibland.

När jag slutat så åkte jag, alec, saga och killarna till Lekholmen på studiebesök. Det är det dagiset som vi tänkt att hon ska gå på när det är dags för det! Alecs systrar har gått där, killarna har gått där, och nu Lillan, mysigt! Det var jätte mysigt där! Jag gillade ändå stilen, ingen lyxigt nytt stilrent dagis om man säger så, utan mer en härlig stämning, enorm lekgård, och ja, man känner sig "hemma" där, det ska bli spännande!

Och Lillan hittar ju på nya saker hela tiden nu! I Måndags när jag kom hem så hade hon lärt sig att sitta, som hon aldrig gjort ngt annat;) Hon kryper rundor och sitter fint och leker, haha, tills hon tröttnar och bestämmer sig för att kalla på oss<3
Och nu ikväll så kröp hon upp till Alec i soffan, stöttade sig på hans axlar och ställde sig upp, sen släppte hon, och stod helt själv, haha, i typ 1 sekund, sen ramlade hon, men ändå, jisses...
Här är det bäst man hänger med!

Jaja, nu har jag pladdrat lite så räcker för ikväll. Jag, Alec och Hampe sitter i soffan och kollar tv, Saga och Adam sover. Adam överaskade med att efter han kramat om Alec och mig gonatt så kramade han Hampe oxå, och Hampe kramade tillbaka. What? Dom som syskon kivas, och typ "han får inte härma mig" stuket. Vet fortfarande inte om dom drev med oss, jag tyckte iaf det var supergulligt<3

Hoppas ni får en mysigt helg!

4 kommentarer:

  1. Wow, så mycket som kom ut här ändå. Dom är speciella, Adam & Hampus. Man kan bara älska dem:-) Vilken styrka att de har lärt sig att uppskatta att kramas! Det borde många fler göra.
    Hoppas vi kan träffas snart så vi får se alla Sagas hittepå.
    Sist vi träffades så var det nääästan att hon satte sig själv:-)
    Kraam

    SvaraRadera
  2. Härlig familj du har Linnea <3
    och du, du gör rätt i att skriva då & då! Så känner jag med, skönt artonde känna press och kunna släppa:) Kram

    SvaraRadera
  3. Hahahaha, vilken paus du :)
    Ingen är gladare än jag <3

    Vad gulliga dom är, pojkarna. Syskonkärlek som sagt ja. Bråk och kramar :)

    Hoppas ni får en fin dag i den finfina vädret. Vi ska ut och gå en runda nu innan jag åker till jobbet. Pussa Saga från oss!

    SvaraRadera
  4. Tack fina Linnéa för det lilla söta brevet du skrev till mig! Du är för gullig! Stor puss o kram och, fortsätt gärna blogga; det är kul å läsa! Ta det i din egen takt..

    SvaraRadera