fredag 4 mars 2011

Första löpturen ute!

Jodå, jag och Saga var ute och köpte en löparmössa på Stadium, hur bra som helst, och jätte skön! Typ extra tjock i pannan och ett luft hål bak på bakhuvudet så att det luftas lite så att man inte blir så varm;)
Så jag pallade på alla diverse tröjor, lager 1 lager 2 och allt vad det heter, på med löparjackan som jag fick i julklapp av farsan men inte kunnat använda än pga av en bebbe som växte i magen<3
Ock så var jag redo=) Alec hjälpte mig på med pulsmätaren, kul för pulsen ökade redan uppe i hallen för jag var så taggad..!
Det är helt annorlunda att springa ute (såklart ) jämfört med att springa på löpbandet, man har liksom ingen koll på hur fort man springer, man kan liksom inte "ställa in" nån hastighet, och det känns som att man springer mycket saktare ute! Men så var inte fallet för jag fick min bäst tid! Men jisses vad trött jag var när jag kom hem. Skönt att slippa ta sig till gymmet, byta om, vänta på löpband, springa, varva ner, ta sig hem. Nu kan man liksom bara gå ut utanför dörren och springa!
Jag känner mig sådär snygg, men vem bryr sig, right!=)

Det kommer bli så jäkla mysigt i vår/sommar, i nya lägenheten i Hamma, nya rundor att springa, komma hem, sätta sig i trädgården och varva ner ist. Jag längtar!! Det är bara en månad kvar nu tills vi får nyckeln, och det ska bli så jäkla kul!

Jag kom på idag när jag städade lite i garderoben att Alecs nya skitsnygga jeans sitter hur bra som helst på mig, så bra! Varför köpa nya när han har så bra smak liksom;) Haha, nej men skämtåsido, men mina gamla passar mig inte än, och det känns lite onödigt att köpa nya som jag (förhoppningsvis) inte kommer att ha länge;)

Imårn så är det Fredag, så blir vi fullt hus, jihuu! Har ni kollat på nya American Idol? Men nya juryn och så? Fatta vad alla deltagarna är bra! Kollade på killarna top 12 igår, och typ 10 av dom var skit bra på olika sätt! Kul!
Önskar jag kunde lägga upp en länk på en kille, men jag vet inte hur man gör, Carro, Elin, hjälp? =)

Ikväll var första kvällen som Saga tyckte det var OK att dricka välling efter att ha trugat i 5 dagar typ;)
Så just nu står pappa och byter värsta super laddade blöjan, haha, och Saga är såååå glad;) Jag trodde välling skulle göra dom trötta, inte bajsiga och busiga? ;)
Gonatt!

2 kommentarer:

  1. Du var fantastiskt duktig idag honey som klarade av att springa din allra första runda utomhus detta året trots minusgrad på termometern :=))
    Värsta superladdade blöjan var det ja,bara stanken av den lär väl hålla mig vaken tills jag ska upp till jobbet om 3,5 h, haha ;=))
    Snart helgmys iaf med hela stora familjen <3

    Massor av kärlek// Din sambo

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat ute..jag o sjöbeck pratade osså om att vi kan ju springa ut till er sen i Hammar och dricka saft i er trädgård=)
    Ang lägga in klipp..är det från youtube så klickar du på "bädda in" under klippet..sen klipper du ut koden du får och klistrar in i ditt inlägg! Kraaa!

    SvaraRadera