måndag 21 mars 2011

Mammaledig!

Jodå, idag så är jag mammaledig igen;) Mor ringde vid 10 när vi låg och, enligt tradition, drack kaffe i sängen;) Hon skulle in till stan, och undrade om jag ville följa med och hälsa på Inger, en kär gammal vän ifrån ett annat kapitel i livet, och jag ville såklart hänga på!
Mor kom hit och mötte upp oss, så gick vi dit tillsammans!  Det var så kul att träffa Inger, att hon fick träffa Saga, uppdatera om vad jag gjort de senaste åren, och även själv bli uppdaterad!=)
Vi träffade Nettan oxå (som jag vet läser;) och det var mysigt, hon fick oxå hälsa på Saga!
Bättre start på dagen kan man ju inte få<3
Hem till baby som precis fått ny säng levererad, äntligen! Jokke var oxå med så han hjälpte till och bära upp madrassen, och jisses vad skön den är!
Nu ska man få slippa att ligga i en håla i mitten i sängen!

Baby stack till jobbet vid två, och då gick jag och Saga ut en sväng på stan och fönstershoppade. Härligt väder och det var så skönt ute! Lindex, HM, Name It, och ja, det hade väl kanske inte kommit in så jätte mycket nytt, men tur är väl det, annars hade jag väl blivit köpsugen! =)
Saga somnade i vagnen så jag gick rundor för friskluftens skull. Sen när hon vaknade så gick vi till Fantasi och åt banan, nya favoriten! Ja, sen var ju klockan 17 så vi gick hem igen, käk och mys, sen så somnade hon<3

Så då fixade jag lite här hemma, la mig i soffan och kollade på  ANTM, skönt!
Och Elin kom hit efter hon slutat jobba för att passa Saga, då var det jag som skulle till gymmet, och fy fan vad bra det gick! Jag sprang 5 km på 28:18! Min bästa tid innan det är 29:30, så det var en sån jäkla bra förbättring! Sjukt nöjd så pumpade jag lite styrke träning i 45 minuter.
Nöjd och glad, hem och käkade medans Elin lekte med Saga. Elin är helt klart världens bästa barnvakt, mysmoster! Saga är så glad i henne och jag känner mig så lugn med att lämna henne i hennes händer!

Nu har baby kommit hem och nu ska vi inta soffan<3 Och ja, summan av kardemumman nu är väl att det är underbart att vara mamma ledig! Jag älskar min fina sambo, min älskade dotter, min syster, och känner mig glad över att det börjar bli vår!

1 kommentar:

  1. Hihi..det värmer mitt hjärta med dina fina ord..det är bara kul att mysa/busa med Saga..=)

    SvaraRadera