söndag 27 mars 2011

Full rulle!

Jotack, i Fredes så fick vi nyckeln till nya lägenheten! Far hängde med och kollade över stället och kom med tips och råd inför målning och tapetsering;) Tillbaka till stan för fika med morsan och elin, sen åkte vi ut igen så att dom oxå fick kolla;)
Sen skulle vi ju på Taco kväll till mor och far på kvällen, så vi gjorde som så att Saga hängde med morsan å farsan till Kyllingaröd, och jag och baby körde iväg på egen trip för inhandling av färg mm!

Det blev ett "impuls" besök på Bromölla, för vi var bara tvungna att köpa en fåtölj som vi sett där och blev så kära i, sagt och gjort! Sen köpte vi färg till hall, kök, vardagsrum, tak, penslar, rollrar och allt annat jävlamög som behövs när man ska renovera;) Kul!
Och sen bar det av mot K-röd! Det hade gått hur bra som helst för Lillan, hon hade busat med mormor och morfar och inte saknat oss alls<3 Annat blev det ju när vi stod i dörren, då, mjuknade hon lite<3

God mat i lugn och ro, chill i soffan och Fredagen var gjord, tack för den kvällen<3

Upp på Lördag, baby stack till lägenheten direkt och jag stannade med Saga. Far och Elin mötte upp Alec ute i Hammar och så började dom måla! Jag och Saga åt frulle, badade, och gick sen på stan och fixade lite ärende, köpte fika, och sen så tog vi bussen ut till Hammar!
Då kom jag med välbehövligt kaffe till de duktiga arbetarna<3 Det kommer bli så fint! Det gör så stor skillnad när man får sätta sin egen prägel med färger man själv valt!
Jag å Saga körde sen till Fantasi för att fylla på termosarna med kaffe, sjukt mycket folk på stan! Löning= shopping galna människor! ;)

Och det var hur mysigt som helst att sitta ute i solen på vår lilla uteplats! Grannen Birgitta kom snällt in och hälsade oss välkomna (haha, solsidan?), trevligt inslag! Det kommer ju bli lite annorlunda att bo så tätt inpå, men jag antar att man vänjer sig. Vi rundade av dagen där och körde hem (till stan;) så drog baby på en löprunda (överenergisk?;) och jag började så smått göra mig i ordning för kvällen.
För på min agenda stod inflyttningsfest hos Mie och Filip. Jag planerade bara att göra ett kort besök, men jag vill ju närvara<3 Dom har fått så fint i sin lägenhet och jag är så glad för Mies skull att hon blivit sambo! Vid 9 hade jag och Sjöbeck följe hem igen! Jag hoppade i mjukisen direkt när jag kom hem, och kröp ner till Saga och baby i soffan, sköööönt!

Och nu så är det dags för sängen, imårn bär det av till Hammar igen! Fullt ös som sagt, men det är såååå kul! Jag återkommer med bilder om ni vill se hur det ser ut;)

Gonatt!

4 kommentarer:

  1. Jag vill se bilder..fast jag vet hur det ser ut=)

    SvaraRadera
  2. Låter härligt! Då får man väl satsa på att se nya placet nu när man inte sett det gamla;-)
    Kram från Moster M

    SvaraRadera
  3. OM vi vill se hur det ser ut?? Skojar du?
    Spännande! Puss puss

    SvaraRadera
  4. Klart att vi trogna läsare vill se hur det blev! ;))
    Kram Carina

    SvaraRadera