tisdag 22 februari 2011

BVC och promenix

Jodå, idag så började baby jobba vid 10 ist så han skulle komma hem tidigare=)
Jag och Lillan gick upp vid 10 och käka frulle, sen gick vi ner i källaren och fixade lite med sittdelen på vagnen. Saga var vid god vigör denna gången, så jag hade lite tid på mig att få rätt på den;) Så nu sitter hon upp den lilla skruttan!
Vi gick till BVC och där fick hon höra hur duktig hon var (haha, skulle hon säga om det var tvärtom;)
Fick två sprutor i vars ett ben, men det gick bra, en liten tår som snabbt glömdes bort så fort hon fick syn på snön utanför fönstret.

Var ute och kollade lite på en ny overall till henne, men alla är ju av typen "vårvariant" och inte spec tjocka, och jag menar HELLO, det snöar fortfarande! Och den hon har nu passar MAX 4 dagar till, typ.. ;) Men men, jag ska nog hitta ngt.
Vi gick vidare till Fantasi, sjukt kaffe sugen! Och det är så perfekt att komma precis innan 13 för då hinner man träffa alla där innan "skift bytet". Sara, Mie och Elin hann hejja på oss<3
Lite tragg och häng där och sen gick vi ut på promenad, som drog oss till babys jobb!
Och han blev såklart sååå glad över att få lite besök av sina tjejer!

Det började snöa när vi gick hem igen och det var ju hemskt spännande (ja, inte för min del;)
Men för henne som låg nergosad i vagnen, hon somnade till slut av all uppståndelse.. 
 

Så när vi kom hem så bäddade jag ner mig bredvid henne och låg och läste. Det är så jäkla skönt att läsa, och spec när man har en bra bok, tiden bara flyger iväg och fantasin får flöda lite!
Jag låg och tänkte lite, att jag har typ bara sammanlagt 4-5 veckor kvar som mamma ledig! Och jag som hade så stora planer på allt jag skulle hitta på! Fast vi har ju hunnit med en del, men jag blev genast lite stressad och kände att denna sista tid så ska jag suga ur all härlighet som finns kvar av att vara mamma ledig!
Imårn så ska jag och Melle till badhuset och blöta ner oss;) Torsdag så ska jag ut till Degeberga och hälsa på Caroline<3 <3
Och samtidigt hälsa på Mor och Far och ta vagnen med mig och visa Saga hur en skog ser ut;) Haha, hon får ju inte bli enbart "stadsunge" ! För böveln!

Ikväll när jag skulle "laga mat" (steka hamburgare) så insåg jag att sist vi hade dom framme så hade dom tinat... Och sen frysts igen... Ni förstår, en stor hamburgar klump..Jisses! Jag väntade till baby kom hem så fick han hugga ut två burgare till mig..Mums...Haha (Fastnat på Maria Montazamis reklam; "Muuuums, Maax".

Nej, nu är det dags att lägga mig ner i sängen och umgås lite med busungarna (!!) innan vi ska somna<3


1 kommentar: