tisdag 1 februari 2011

Löpbandet!

Jag gillar verkligen att springa! Det är en sån fri härlig känsla, man stänger av omvärlden och bara tävlar mot sig själv, svettas och kämpar och står pall. För att sen efteråt känna en sån enormt skön och euforisk känsla av att man klarar mer än man tror, och att jag är duktig!
Baby började med att sticka och springa när han kom hem och sen så var det jag som stack dit ikväll, skönt! Det är alltid det svåra med att få "tummen ur" och ta sig dit, men när väl det är gjort så går det som på räls (oftast).

Tänk vad skönt när man kan börja springa ute. Lite mer variation att titta på då än att stirra på samma sak inne på Friskis som det är nu, haha.
Nej, det är en ganska nyfunnen kärlek ändå, och det är så kul att jag och Alec delar det tillsammans.
Direkt när vi kommer hem så vill man berätta för den andra hur det gick och få pepp och beröm, det är viktigt tror jag att man delar lite samma hobbies i livet. Inte allt såklart, men att man har saker ihop som man tycker om att göra tillsammans<3

Andra stora saker som är på G nu, känns så kul! Berättar mer sen när det är närmre i tiden (och nej, det är inga fler kottar på gång;)

Nu så ska jag gå och göra en kopp varm choklad som är så gott att mumsa i sig på kvällen, kanske inte alls nyttigt, men det är nyttigt för själen;)

2 kommentarer:

  1. Ja, håller med dig. Det är jätteskönt att springa. Det kan nästan bli som ett beroende.. men det är som du säger, en frihetskänsla!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Förstår hur du menar..jag tycker med det är kul att prata löpning med er..=) synd att jag är sjuk bara o inte kan träna=(

    SvaraRadera