lördag 12 februari 2011

Helg är gött!

Igår så jobbade baby, men det blev tjejkväll ist. Först efter jag och Saga badat så somnade hon, sen så mös jag till lägenheten och tände ljus och satte mig ner en stund i soffan och läste lite. Hur skönt som helst! Sen knackade Johanna på vid 6-7 tiden! Så började vi fixa Tacos (originellt i know... =)
Och sen kom Elin med grönsakerna och vi högg in!
Lillan var oxå med på ett hörn och käkade sin puré;) Och sen 8 var det mys i vardagsrummet ist.
Men vi missade typ Let's dance, för vi bara satt och traggade hela tiden! Men det är väl så det ska vara, kul att hänga med Jarl, för det är ju inte varje dag vi ses<3


Och idag så var vi lediga tillsammans lilla familjen! Morgon mys och frukost (ja jag tjatar om det, haha, men här försöker jag hålla nån rutin iaf;)
Och sen begav vi oss ut och rekade lite med tapeter, färger och sånt till nya hemmet så vi har koll när den är vår och vi får börja grejja!
Tur jag har en stark kille för dom där bilbarnstolarna är minsann inte lätta att konka rundor på! Mohaha! Vi hittade iaf en hel del och ser fram emot att förverkliga vår vision!
Sen inom Maxi och handla gottis till ikväll, baby stack och sprang, och sen skulle han komma hem så att jag oxå skulle hinna dit innan dom stängde, men jag kände bara nej, jag pallar inte.
Har inte varit på gymmet hela veckan, och borde stuckit dit när jag hade chansen, men sån är jag.
Så fort jag borde, elr känner att jag måste, då skriker hela min kropp:"vill inte!!"
Så jag packade ner lillan i vagnen ist och tog en prommis i solskenet ist! Det var så skönt och jag känner mig hur nöjd som helst med det;)

Utanför Domus så stod det en kille i 15 års åldern som såg så där, hur ska jag säga, lite halvnördig ut, han var kanske 16 år och stod och skruvade lite på sig och verkade vilsen. 
När jag gick förbi så frågade han mig; "eh, eum, vart ligger stationen, där bussarna går".
Gulle pojk tänkte jag, om han bara vände sig om så skulle han se RC. Men jag var hur trevlig som helst och förklarade var han skulle gå och han tackade snällt.
Då började jag fundera;

När man gick i skolan, framför allt högstadiet, då skulle det varit ett strategiskt dåligt drag att prata med honom, för man skulle helst bara snacka med balla människor för att själv vara ball. Jag brukade alltid slitas mellan mina enormt empatiska sida och viljan att vara cool. Det stora dilemmat som ung, man vill klättra upp och vara ball och cool. Men nu när man växt till sig så inser man att det kommer inifrån oavsett vem man är med, pratar med elr umgås med. Nu ser jag personer för vilka dom är; tänk om man kunde gjort det när man var yngre, så mycket lättare det kunde varit då.
För ofta är det "nördarna" (ja jag vet, man ska inte sätta i fack men ni vet hur jag menar) som är roligast att hänga med! Dom balla i skolan är ofta falska och snackar skit bak ryggen och hugger dig när du inte är på din vakt. Tänk att man ska ta sig genom det för att inse att det kvittar vilket.
Jaja, nu skenade jag iväg lite i tanken igen. Men hursom, det jag kom fram till var att jag för en stund önskade att jag varit yngre, för då skulle jag blivit polare med denna vilsne killen och varit snäll mot honom i skolan! 

Nu sitter jag är i min morgonrock efter ett härligt bad och baby och lillan powernappar en stund, borde göra ngt vettigare än att sitta här och babbla. Så jag ska slänga in käk i ugnen, väcka mina juveler och inleda lördags kvällen med god mat och mys!
Vad ska ni göra?

3 kommentarer:

  1. Mysigt ni har det.. läste i bloggen att morfar hälsade på i går. Hoppas han kramade Saga från mig också. Ikväll ska vi bara slappa i soffan. Jokke kommer hit i kväll och gör oss sällskap. Kram

    SvaraRadera
  2. Heeeejj..nu har jag precis varit ute..det var inte så kul faktiskt=) ska bli skönt att sooooova=) Kramar

    SvaraRadera
  3. Nu närmar sig dopet :) :)
    Är det något ni vill ha hjälp med så hojta till!
    Puss

    SvaraRadera