onsdag 2 februari 2011

Vardagar

Inatt så sov minsann lillan i sin egen säng nästan hela natten, ett kort besök hos mig för att somna om bara. KL 8 imårse så vaknade jag över att hon gnällde, och jag fick känslan;
"What? Sover jag, var är Alec, varför ligger Saga inte i vår säng?"
Det kändes lite konstigt där, men så himla skönt att sovit<3
Frulle och kaffe för min del när Saga sov vidare, sen ringde morsan och vi traggade i telefon så att batteriet tog slut, haha.. !
Både morsan och farsan är sjuka så att vi har inte setts på jätte länge känns det som, så jag får väl hoppas att dom blir lite krya till helgen<3

Sen har jag pysslat lite här hemma, lekt med bebbe, ringt lite samtal som bunkat upp sig och sånt. Jag gillar att fixa sånt på förmiddagen!
Så nu när baby kom hem ifrån jobbet vid 14 så var han ju trött, och passande så var Saga oxå trött, så dom passade på att ta en powernap ihop. Alec tyckte att då kunde jag passa på och sticka till gymmet nu. Men jag har alltid så jäkla svårt att ta mig för att komma iväg nu vid denna tiden. Jag har mycket mer energi och lust till att träna på kvällen? Brukar det inte vara så att alla rekommenderar att man ska träna tidigare på dagen?

Jaja, vi får väl se hur det blir, middag ska ju oxå klämmas in där före eller efter, börjar bli lite hungrig nu? Jaja, vardagen är väl kul, småsaker som formar hela livet. Intressant att jämföra min vardag och liv med t ex nån rik kändis, elr en mindre lyckligt lottad själ i ett fattigt land.
Kändisen skulle tycka jag var fattig och den fattiga skulle tycka jag var värsta lyxfrun!
(Haha, visst är det kul när man bara spinner iväg i såna tankar..=)

Syrran skickade sms och var sjuk och fick gå hem ifrån jobbet=( Vilket beyder att jag hoppar in imårn igen, kul!

1 kommentar:

  1. Det är kul att läsa också, när dina tankar springer iväg sådär..:-) Kraaam. Nu har vi riktig Saga abstinens..

    SvaraRadera