söndag 27 februari 2011

Kalas å shopping

På Lördag kvällen efter badhuset så gjorde jag och baby en äppelkaka tillsammans, ställde i ugnen, sen gick vi och mötte upp mor, far och Elin som skulle på bio. Det skulle inte vi, men vi joinade dom på middag på stan;) Baby bjöd mig på kvälls buffé<3 <3
Saga börjar ju bli van vid ute livet nu, haha, nej men hon har varit med ett par gånger nu, och nu när hon kan sitta i stol är det ju ännu lättare;)
Men hon åkte runt i en del famnar ändå...<3







Vi kollade på melodifestivalen hemma sen ist. Jag tycker helt klart att Linda P va bäst! Jag menar, varför gick Bengtzing vidare? Kom hon med ngt nytt, ngt att vara stolt över? Nej, det tycker jag inte, och han "rockaren", det lät som att man hört den låten förut. Jaja, rätt låt vinner ju aldrig som det brukar heta;)
Det florerade en och annan rödtott på programmet iaf, jag blev lite sugen, kanske ska köra på rött hår nu, sen svart? Jag får alltid abstinens när jag haft samma frilla i 1 år, och vill byta..

Idag så ringde klockan 09. Vi bryggde kaffe, hällde i termos och gav oss iväg på utflykt.. Hehe, till NovaLund! Jihuuu, Gina! Tänkte jag iaf, men jag hittade inte spec mycket där;( Jag tror att det modet som är på G i sommar inte är min stil, isåfall det i H&M katalogen, det gillade jag!
Hursom, så hittade jag en plånbok! ! Jag har faktiskt letat efter just en specifik typ av plånbok, som är så "tjock" så att man kan lägga i mobilen, och jag hittade en för 99kr, som klippt och skuret!
Örhängen, lite grejer till nya hemmet på Bolagret, och JÄTTEFINA tapeter till vår fondvägg som vi ska ha i sovrummet, längtar!

Sen kalas för Alecs tvillingsystrar som skulle fylla stort..3..0! =) Dom hade  gjort jätte god tacopaj med fin sallad, och en jätte god tårta att avsluta det med, jag tog för stor bit..
Både vänner och familj, och det blev lite lek&spel. Saga var lite tröttis men tog som vanligt, i närheten av andra folk, inte nån längre powernap;) Hon vill vara med där det händer.




Tack mysigt kalas!
<3

Sen när vi skulle köra...BAM... en gul lapp på vindrutan, parkeringsbot. Blä! Vi parkerade precis som "alla andra" men dom verkade oxå ha fått lite böter. Vi såg inga skyltar, men ibland får man bara bita i surt äpple, inte gott..

Nu är vi hemma och helgen är bara borta? Jisses, ska nästan bli lugnt och skönt med vardag nu;) Så imårn blir det hemma chill, max en sväng med vagnen för friskluftens skull!

1 kommentar:

  1. Hon är så söt lilla Saga!! Kan tro hon är sååå mycket äldre än vad hon är. Goa unge.

    Sovandet går sådär... just nu sover dom efter maten, men dom är förkylda så nog därför. Annars är det fortfarande 5-10 min hit o dit.. men men =)

    Allt bra med er?
    Puss

    SvaraRadera