måndag 21 februari 2011

Dop å bebbe fest!

Vi började redan på lördagen med en sväng på stan för att inhandla det sista till dopet=)




Sen körde vi en lugn Lördags kväll och packade allt till dopet på kvällen. KL 7 på Sön så ringde klockan, då smög jag upp och gjorde mig i ordning. Dom andra vaknade lite innan 8, och Lillan är inte van vid att gå upp så tidigt...Haha, men hon var så glad så=)
In med allla grejjer i bilen, checka, dubbelchecka så att inget är glömt. Sen körde vi till Degeberga till mor och hämtade nyckeln till församlingshemmet.
Fantasi tjejerna kom med bussen vid tio, och efter dom kommit så tog det typ bara 10 minuter sen var det dukat och klart! Världens bästa tjejer<3
Jag var inte så nervös i början, men när jag väl kom in i kyrkan, och jag märkte på Saga att hon var trött så blev jag lite nervös.. Vi hade bestämt sen innan att Alec skulle hålla Saga (av den simpla anledningen att jag hade hög skor och golvet är stenhårt!). Men hon var så nöjd och glad hos honom, men herregud (!) vilken lång ceremoni det var innan det var dags för dop! 
Alla skulle tända ljus och sjunga en massa... Hade vi döpt henne först så kunde ju vi gått ut med henne sen så hon kunde somnat. Men men, hon var lite ledsen, men det gick bra ändå, hon somnade till sist i Alecs famn<3 Elin och Carro blev officiellt nu faddrar till henne, och vi kunde inte valt några bättre!
Världens bästa syster och min bästa bästaste vän<3

Efteråt så rusade vi över vägen där kalaset skull vara. Mor hade sagt till mig att jag skulle bjuda Bigitta oxå, för det brukade man göra, och det gjorde jag. Men jag bjöd fel Bigitta, jag bjöd en annan tant ist för prästen (som oxå heter Bigitta). Jaja, tur att mor var med och sa till prällen oxå;)
Gudmor Carro fick ta hand om Saga medans vi dukade fram smörgåstårta och folk började hitta lite platser. Sen minns jag inte hur allt gick till, haha; Det är lite som dimma ibland, man ville prata med alla, ha koll på Saga som var lite trött och gnällig, duka av, har alla dricka, koka kaffe?
Även om jag jobbat på hur många såna här tillställningar så kände jag mig lite vimsig;)
Är så glad för mor och Elin som hjälpte till och fixade och grejjade<3 <3

Skönsång av mor och mostrar var ett underbart inslag!! Dom är så duktiga och jag kommer ihåg att under hela min uppväxt så har jag hört dom sjunga, och alltid tyckt att dom är så jäkla bra!<3 <3
Och presentöppning, vi försökte organisera så att alla som ville kunde titta när vi öppnade, och jisses vad mycket paket hon fick lilla sessan! Tack så jätte mycket för allt fint och påhittigt!
Såhär glad var Saga på kvällen när hon badade i sina nya saker<3

Och lite bildregn!
Sjöbeck agerar barnvakt medans vi dukar

Själva grejjen;)

Folk verkar gilla smörgåstårtan (såklart!!=)

Mormor och barnbarn<3

Jag med min dotter och mitt egna gudbarn Erik<3

"Mormoster" Bullen myser oxå!

Alec med sina systrar..."strike a pose" ;)


Duktiga brorsorna!! <3

Dom fick hjälpa till att öppna såklart=)

Världens bästa vän<3  


Så fina smycken till vår lilla guldklimp<3

Tack alla för denna dag, vi var så glad att alla ville komma och fira!

När vi väl var hemma så däckade vi alla tillsammans i sängen<3 Hämtmat och chill i soffan, så såg Söndagskvällen ut=)
Och vi vaknade lagom sent på Måndag;) Höhö, det är så skönt när baby har sovmorgon och jag är ju ledig, så fortsätter helgen när alla andra är uppe och jobbar!
Jag var ute och promenixade en runda på stan, hälsa på Elin på Fantasi och drack en kopp kaffe. Lite frisk luft fick det ju bli. Men Lillan tycker att hon har blivit så stor att hon inte sk ligga ner längre, nej, nu är det dags att sitta upp i vagnen!

Man vill ju vara med och se världen! Nu blev detta inlägget en hel roman ju! haha, tror jag ska gå och göra ngt vettigt som att typ diska?! imårn så är det dags för BVC och sprutor....!!
Hoppas ni haft en bra helg!


4 kommentarer:

  1. Linnea vad är det för snack om ditt hår?!? Jag tycker iallafall det ser jättesnyggt ut på bilderna! Mysigt med dop och i dom där lokalerna har jag varit X antal gånger ;) Kram

    SvaraRadera
  2. Såå fint Lelle. Det var en alldeles perfekt dopdag för vår Lilla Saga. Tusen kramar:-)

    SvaraRadera
  3. Det ser ut som ni har haft ett jättefint dop. Ser supermysigt ut. Och Saga är ju bara världens sötaste! :)

    SvaraRadera
  4. Älskar bilden på dig, Lillen och Saga. SÅ fin! Och du är så förbannat jäkla snygg kvinna!

    Jag svarar på ditt sms här. JA, vi är lediga på torsdag och Ni är mer än välkomna! Jag glömde min mobil på jobbet när jag var på föreläsnig i stan, så jag såg ditt sms för en liten stund sen. Hör av dig när du kommer. Vi kan kanske äta ihop eller i alla fall fika? PUSS

    SvaraRadera