fredag 18 februari 2011

Maxicrazy!

Jag och Saga började dagen i värsta lugn och ro stilen, kladd vid frukostbordet hör till rutinen. Saga gillar kladda, och jag tänker, hon är barn, dom gillar kladda, låt henne;) Huvudsaken är ju att hon blir mätt. Men jag börjar undra om hon inte gör det med vilja bara för att hon vet att jag tvättar henne efteråt...och hon gillar ju vatten....skrämmande, kanske förstår hon mer än man tror...Mohahahahaha=)

Våra bästa år är ju bara ett sånt program som måste vara på om man är hemma när det sänds, så ja, jag har blivit lite uppdaterad, detta DiMera släktet tycks aldrig upphöra trots att Stefano dog för längesedan, men nu lever han visst igen? Ha, tänk att det fortf spelas in!

Jag körde Fredags städning och plockade i ordning lite innan baby kom hem, och sen var det dags att skriva handlelapp och dra till Maxi. Vi körde dit när killarna kommit. Och jisses, jag tror att varenda parkering på Maxi var upptagen!
Vi gick i samlad trupp och inhandlade diverse varor, jag i min korg som jag drog efter mig.
När jag sen stod och plockat åt mig avocado som jag skulle lägga i min korg..BORTA! Men jisses, hallå, var är det! Sprang runt och letade efter den men den var ingenstans. Nehe, vad gör jag nu!
Hittar baby och förklarar läget, varpå jag tittar ner och ser en korg, men exakt samma varor jag har, men cocktail tomater och avocado oxå? Jag hade ju mina avocado i handen! Mystiken tätnar...
Rätt vad det är så kommer det en uppstressad man och försöker fylla på denna korgen.. "Ehum, detta är nog min" säger jag. "Oj då, jisses, men var är då min"? Så ser han sin långt borta vid potatisen. "Så fel det kunde blivit" säger han och skrattar lite. Han skulle nämligen köra fredagsklassikern med tacos, och om han då hade kommit hem med ägg och grädde så kunde det blivit fel.
Ja, lite action ifrån vardagen..höhö;)
 Och hur beräknar man sen hur mycket dricka som går åt på ett dop till 50 pers? Vilka dricker de, och vilka dricker det, hur mycket dricker man? Plus alla människor som trängs, knuffas och puttas...
Jag blir galen! Både jag och baby tittar på varann och inträmmer utan ord att "we got to get the hell out of here"!

Vi betalar och åker hem! Så nu hoppas jag att vi har allt till dopet.. När jag varit på dop innan så har jag alltid tänkt till föräldrarna, det är väl inget att vara nervös för! Men nu när vi ska ha det själva är det ju en helt annan grej. Det är en av topparna på vuxenhet att anordna ett dop... Tycker jag! Men det ska bli kul, kul att träffa alla! Det blir ju en kär liten anledning för alla att ses <3 Även om jag inte är super religiös (läs, inte alls) så tycker jag att det är en fin tradition.

Nu står killarna i vardagsrummet och spelar tv spel med pappa och Saga ligger och sover i storebrors säng, och jag ska passa på att läsa lite i min bok, Grottbjörnens Folk. Fredag is the shit.

Kramar //L

1 kommentar: