lördag 26 februari 2011

En dag på badhuset!

Igår så gick jag ut en sväng på stan när baby stuckit till jobbet. Och precis när vi kommit ut så ringde Jokke! Han, Jenni och Milo var på Andy's och skulle sen på bio och var kaffe sugna<3 Och vilket fik passar bäst om inte Fantasi! SÅ vi skulle mötas där, ringde Pappi som var inne och besiktigade bilen, och så sammanstrålade vi där. Det är så kul, alltid när nån är någonstans i vår familj så får alla vara med, det är härligt<3
Favorit morfar<3
Elin och jag gick sen hem till Vasagatan, och så passade hon Saga medans jag stack till gymmet. Jag var egentligen inte alls på hugget, men när jag började springa och då kändes himla bra. Långsamt började jag ändå sakta hoppas på att jag kanske skulle klara målet, att springa 5 km. Det har jag inte gjort sen startskottet för två år sedan! Och järnviljan klarar det mesta! Så jäkla glad, 29:30 blev tiden!
På startskottet så hade jag typ 32 ngt, så det är ju jäkligt mycket bättre, och bättre ska det blir!
Hem till Elin och Saga och så stekte bi hamburgare och mumsade till Let's dance<3 <3

Idag så var det dags för badhuset! Jihuu! Vi snackade om det igår, att ta varmvattenbassängen 1 timme skulle bli ganska lagom, och Saga gillar det;) Kul!
Redo att plaska!


Chillar;)  (Alec är precis till höger om ni undrar;)

Testar vingarna hos de "stora" barnen
Kaffepaus<3

Nu går vi i Pappa!!

Hon var sugen på ett dyk, men jag vågade inte!

Och det är ju lite halvknicksigt innan man får rätt på det, duscha bebbe, ducha sig själv, sätta henne i stolen, torka mig, torka henne, bära grejer, klä om. Ha, man får väl säkert in snitsen, men det var jäkligt bra ordnat på badhuset för mammor och barn måste jag säga, med duschbara skötbord och hand duschar, stolar och sånt. Sånt som man inte alls tänker på innan man har barn!

Men nu är vi hemma och baby stack och sprang (!) och jag och lillan vilade, man blir så jäkla trött efter att man har badat, undrar varför? Nu så ska vi chilla lite, baka en äppelkaka och se vad kvällen kan bjuda på<3

3 kommentarer:

  1. ahhh vilken söt bebbe i vattnet..hon blir nog ingen badkruka iaf=)

    SvaraRadera
  2. Aaah vad mysigt :)

    Alec är precis till höger. Hahahaha, bra att ni är ansvarsfulla och inte lämnar henne ensam i bassängen :) :) Sötis!

    SvaraRadera
  3. Härligt med bad.. TYVÄRR är debökigt allt innan och efter, men klart värt det :) Man får rutin på det också! Ha det så kul i Malmö idag! Kram

    SvaraRadera