torsdag 17 februari 2011

Depp..?

Alltså, egentligen så har jag massa annat och skriva, men just nu känner jag ingen inspiration, alls.
känner mig bara smått deppig... Alltså inte över ngt stort, elr livsavgörande, utan över ngt så ytligt som mitt hår. Det blir inte som det var innan och jag fattar inte varför!
Melinda...hon fick det alltid så vitt och fint, jag var alltid så nöjd när hon färgade mig<3 Men sen fick hon ju för sig att sluta vara frisör... så då fick jag byta. Till Dzenita, och det har varit bra för det mesta, men sist jag var där blev jag typ lila/blå och sen efter2 veckor så var det bara gult! Då gick jag till Lotte nu, och blev gult igen på vissa ställe, och snäll som hon är så sa hon att hon skulle fixa det. Så jag var där igen igår, men nu idag är det typ...mörk grått?

Och jag vet inte vad jag ska göra, kan jag inte få vara blond som Melinda gjorde mig, så vill jag inte vara det heller.. Men vad ska jag då ha för färg? Jaja, ytliga i-landsproblem kan oxå bli stora i huvudet på en vardags människa som mig.
Men om man sover för lite, känner sig halvsliten, några kilo för mycket, så vill man åtminstånde få vara snygg i håret!

Jaja, jag ringer väl Lotte imårn och ser vad hon säger. Roligare än så här är jag inte just nu.

4 kommentarer:

  1. Åhhh Gulle dej... Det är nog ett sätt att få dig att tänka att det är dax att byta hårfärg. Eller att bara gilla läget. Ibland kan det faktum att man får barn förändra metabolismen på det mest oväntade sätt. Kanske är det så att du inte längre kan uppnå den färg som du haft.
    Vi ses i morn:-)

    SvaraRadera
  2. Kan du inte vara "lite mindre blond" då? Typ ljusbrun med många blonda slingor?

    Kan inte komma över hyllan på sista bilden. Herregud! ;)
    Ses på sön. Jag längtar! Puss

    SvaraRadera
  3. När jag fick mitt första barn, fick jag plötsligt både RIKTIGT mörkblont hår och krullor baktill i nackhåren. Och nu efter andra barnet, är jag tokmörk i hårbotten. Mina ljusa slingor ser gula och fula ut. Jag får nog snart göra vid det för jag tycker det ser för jäkligt ut ;)
    Men jag tror absolut att något hänt med din kropp, som gör att ditt hår förändrats.
    Lycka till med vad det än blir för färg/ förändring!
    Kram
    Carina

    SvaraRadera
  4. Haha precis min tanke:) Ohh My god! Hihi å andra sidan när jag kollar på foto på mig själv gravid, tänker jag också Shit vilken " hylla"! Har du provat silverschampo? Det tar bort det gula...
    Hade jag varit dig skulle jag gått till en ny frisör och förklarat vad som hänt o hur du vill ha det. Be om en ärlig åsikt om det går att få håret som du vill ! Om inte annat gå och prata med Ulrica D. Lycka till!!! Kram

    SvaraRadera