tisdag 8 februari 2011

Vardag

Detta är en sån dag som kanske inte kommer att gå till historien som årets händelse, en helt vanlig dag liksom! Den började med att vi ställde klockan på 08 för att ringa ABK och kolla om de nya färgproverna kommit in, och det hade dom, men dom hade visst redan hunnit bli utlånade, på en kvart??

Jaja, sen ringde babys chef och ville att han skulle komma och jobba, så det blev inget morgonkaffe ihopa inte;( Men jag och Saga sov vidare en timme till, sen ville hon upp! Frulle, bus, Oprah, och sen när Saga tog powernapps så passade jag på att städa lite.
Sen tog vi en tur på stan, in till Elin på Fantasi och drack en kopp kaffe och läste tidningen medans lillan sov i vagnen. Det var skönt att sitta där en stund i lugn och ro och kolla ut genom fönstret på RC korsningen där jag förundrades över hur oorganiserad den är.
Där borde vara typ rödljus för folk springer kors och tvär över vägen, bilar försöker låtsas att där är två filer när det bara är en. Och ibland parkerar folk bilen utanför Fantasi när dom ska inom och handla? Jag menar, okej, ni står INTE ivägen liksom!

Kommer ihåg en kvinna förra året som skulle in till mig och handla två semlor. Så sa hon "vi gör det här lite snabbt för jag har parkerat mitt på vägen och jag vill ju inte att polisen kommer och tar mig=)"
"Jag packar dom så fort jag kan" svarar jag. Och eftersom jag ser ut på vägen som hon har ryggen mot, så såg jag en polis bil stanna. "Alltså, nu kom faktiskt polisen där ute vid din bil" säger jag.
Hon tror jag skojjar, men vänder sig om, HA, vad är oddsen! Hon fick en varning och försökte muta dom med semlor med dom bad henne bara flytta bilen.
Hur kom jag in på det nu då?

Jaja, hursom, vi har chillat hemma och jag har försökt leka pedagogiska lekar med min dotter, men hon verkar tycka att allt jag gör är super kul så det är inte värsta utmaningen<3
Och nu har baby kommit hem och Lillan blev överlycklig av att se pappa i hallen, mys. Nu ser jag fram emot morgonkaffe imårn ist<3

Gonatt!

2 kommentarer:

  1. Jag har länkat till din blogg för att DU är bäst. Men det vet du väl :)
    Och tack för att DU lärde mig att länka till sidor :D
    Puss

    SvaraRadera
  2. Haha. Ja det korset är knäppt! Fruktansvärt rörigt :)

    Ja, barnens namn är inte direkt vanliga. Finns nog en till Liva i stan men annars är det ovanligt i Sverige.

    Haha Det var Du som fick tre säckar popcorn i födelsedagspresent, när du fyllde arton va?! ;) M har berättat om dig. :) Har inte riktigt memorerat ditt ansikte bara, men nu vet jag ;)
    Kul att vi har barn i ungt samma ålder! Hon är såå söt, din dotter.

    Kommer definitivt fortsätta läsa din blogg :)

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera