fredag 27 augusti 2010

Idag blev det en kvällspromenad till babys jobb där han bjöd på kaffe<3 Mysigt!
Och som han sa nu när han kom hem, det är ju faktiskt en promenad på 4 km! Fick håll när jag skulle gå hem igen, haha, så det blev ett par vilopauser på vägen.
Nu är det helg, och det ser jag fram emot!
Fantasi gänget ska till Bar-B-Ko imårn och jag har längtat, helt sjukt att ett ställe kan ha så god mat att man längtar efter att få äta där!
Plus att baby är ledig nu tre dagar och det gillas<3

Idag har jag filosoferat lite mer och kommit fram till att man lever bara ett liv, och det ska man inte slösa bort med att irritera sig på andra, störa sig på småsaker i vardagen osv. Det är lätt att man ibland faller in i det, men ju snabbare man kan släppa sådana tankar, desto friare känns det i hjärtat. Och den bästa "hämnden" mot ngn som gör livet surt för dig är att ignorera dennes negativitet, för blir det inget gensvar så dör "elden" ut. Nu talar jag kanske i gåtor, men för mig så är det glasklart.

Tack idag storebror för ett spontant samtal för att visa att du bryr dig, tack storasyster för lite e.m shitchat, tack älskling för att du blev så glad när jag kom till ditt jobb, och tack mor för tipset om kören!
Vi får väl se hur det går med det...mohahaha...

Kärlek till alla ni fina som finns i mitt liv och hjärta, vänner och familj, det är ni som gör livet värt att leva!
Nu ska jag mysa i babys famn<3

2 kommentarer:

  1. Jag förstår precis vad du menar med att ignorera negativ energi..Du är så smart..och bästa lillstrumpan=)

    SvaraRadera