tisdag 31 augusti 2010

Mat och dusch!

Jag var krasslig imårse oxå när jag vaknade.. Baby fixade lite Vicks och vatten till mig innan han stack till jobbet<3 Men jag har haft så jäkla svårt att sova nu att jag tycker det är lite utav en plåga när jag väl ska gå och lägga mig...
Jag gick upp 8 iaf och lade mig på soffan och kollade på tv.
11:15 så var det jag som gick ner till barnmorskan och vägde, mätte testade och sånt! Mys, hennes lilla hjärta slog fortfarande som det ska<3 Och vår barnmorska tyckte att vi skulle komma in och föda i helgen för då skulle hon jobba, vi får väl se ;)

Sen blev det en sväng in till Mie och Sara på Fantasi för att säga hej<3 Känner mig måttligt osocial dessa dagar, men jag är sådär sällskap måste jag säga. Småsjuk och halvgnällig och tankarna halvt på fröken bäbis hela tiden.
Så det känns som att mina uppgifter om dagarna är att fixa middag och att duscha, så det är det jag "lever" för nu. Jag känner mig lite fängslad i denna kropp just nu och kan inte hjälpa att längta tills den är bara "min" igen. Jag vill ju inte gnälla, men va tusan, det är min blogg och jag får väl gnälla hur mycket jag vill! =)

Idag blev det iaf "festkassler". Det var ngt som mor brukade laga när vi var mindre, jag vet egentligen inte vad det festliga är, men det lät ju extra gott när man la fram det så;) Kassler, vispad grädde med chillisås, salt&vitpeppar, så breder man ut det över kasslern i en glasform, lite gratängost över, in i ugnen på 200 i 25 minuter, sen ris och sallad till det.
Man kan oxå försteka kasslern 10 min i ugnen innan man breder på chilligojjan, det ska jag nog göra nästa gång, för då blir det lite mer "tugg" i kasslern, nu blev det mest som "kokt", capish?


Nu verkar detta ha blivit värsta matbloggen, men som sagt, det är mitt liv nu;)
(Elin, pizzadegen är färdig mix, fungerar skitbra, man bara blandar med vatten, där finns oxå recept på tomatsås på paketen;)

Nu är det kvällsmys med baby, sen dusch ;)

6 kommentarer:

  1. Haha...man FÅR gnälla och det ÄR tungt sista tiden och SVÅRT att sova, så det så:-)
    Ska bli så kul med "nästa" generation bebisar i släkten!
    ...o Elin, man kan köpa färdig tomatsås också...kolla i pastahyllan:-)
    Kram på er! Moster M

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att lillan vill komma i tid till Er! Galet vad snabbt det har gått.. kanske inte för dig? Skulle du känna att det är dags så LYCKA TILL!!! Kram!

    SvaraRadera
  3. Gillar din matblogg..det ger mig inspiration=) Kramar! Förstår om du saknar din egen kropp..men snart är det faktiskt dags..jag längtar!

    SvaraRadera
  4. Lelle, den tiden du har framför dig kommer att innehålla mycket MAT och mycket BARN och ibland en o annan dusch. Sen inte så speciellt mycket mer och det är en jättemysig tid och den är lång och innehållsrik på andra sätt som man inte alls kan föreställa sig. Kram från Mor o Far.

    SvaraRadera
  5. Aja, lite mer än så är det väl ändå ;=) ??
    <3 Alec <3

    SvaraRadera
  6. matbloggar är kul :)

    SvaraRadera