måndag 2 augusti 2010

Vi drar till Malmö, Vi drar till Malmö...

...eller rättare sagt jag drog till Malmö idag! Baby kom och pussade mig hejdå kl 05:45 och jag förstod inte riktigt varför? Men han hade sin första dag på jobbet igen efter semester idag! Själv så ringde min klocka 07:00.
Det regnade ute och jag iklädde mig mig småvarma kläder och paraply och tog bussen till tåget mot Malmö där jag skulle möta upp Jennifer.

Frukost!=)

Väl framme så tog vi bussen till en salong vi Bo01 där Jennifer skulle få lära sig hur man gör fransförlängning, på mig=) Så jag satt ner i en av de mest obekväma stolarna jag suttit i! Det var typ som en gungstol som man gungar alldeles för långt bak så att det känns som att man får blod u huvudet, och Lillan i magen kröp längre och längre upp i revbenen. Haha, men vill man vara fin... ;)
Sen tejpade hon ner mina undre ögonfransar så det inte skulle bli klister på dom, jisses, det är inget för känsliga!
Som tur är så blev det en lunch/kaffe rast ganska snart!


Sen på det igen! Hon blev snabbare och snabbare, och vi höll på till typ kl 17, och då var jag mööör ska jag säga! Men långa ögonfransar har jag;) Det var mysigt att spendera lite tid på tu man hand med Jennifer för det har vi typ aldrig gjort<3
Så nästa projekt...vaxning? ;)

Vi fick springa till bussen för att hinna till centralen, där mitt tåg bytte spår, bytte tillbaka, ny tid, ny tid igen, så ist för 17:28 så fick det 17:52! Men jag fick en sittplats iaf! Jag försökte hålla mig ifrån att somna, men till slut gick det inte längre, jag somnade! Vaknade av att en snäll själ petade mig på armen och sa:
"Hörde du meddelandet i högtalaren precis?" Jag vaknade lite yr och sa "va, va?" LIte förvirrad för att alla verkade utrymma vagnen. Han säger :" Jo, om man ska vidare till Kristianstad så måste man byta vagn". Tack! Säger jag, för jag ville ju inte hamna i Karlskrona såklart! Där fick jag trängas med tanter, vi hamnade bakom ett pågatåg och var tvungna att köra saktare, sen stannade vi mitt i ingenstans, skadogörelse på tåget som var tvunget att undersökas. Jaha...
Men till slut var jag hemma i Kristianstad där jag tog bussen till RC, snälla chaffisen lät mig åka gratis när mitt kort pep rött!

Hemma hos baby vid 20 tiden<3 Han gjorde Tacos och vi åt och sen var det chill på soffan som gällde för Lelles del! Det tar hårt på krafterna att vara ledig;)
Så imårn ska jag bara vara hemma och göra hemma saker!

Tack iaf för en underbar dag!

1 kommentar:

  1. Vilket äventyr att ta sig hem..inte så kul om man är pregnant dock..

    SvaraRadera