onsdag 5 januari 2011

Alliansen

Igår så bjöd ju baby mig på lite vardags dejt=) Alliansen var det som stod på menyn! Saga var ju med såklart! Först så blev hon lite rädd när alla klappade och hejade, men lite spännande var det allt!




Men efter ett tag så somnade hon i pappas famn, hon tycker nog bara att det är roligt att kolla på när pappa och brorsorna spelar<3



Så sött! Det var kul att titta, men det gick visst inte så bra för Näsby, förlorade med 5-1 (tror jag?)

Idag så började jag dagen med gröt till Saga, och hon äter det faktiskt! Haha, hon klöks typ varje gång hon ska svälja, men det följs alltid med ett leende så hon tycker nog att det är kul. Efter det så fick jag ju bada tösen, och jisses, det var inte det lättaste med träningsverk! Jag var ju på ett medel/puls pass igår, och jag var imponerad över mig själv att jag orkade så mycket. Det var en jätte duktig ledare som fick igång en när man kände att man började ge upp lite, så peppade hon på bra!
Och mor för att svara på din kommentar; om man tränar så är det OK om det slinker ner nån kolhydrat som extra power, och jag valde då frukosten eftersom jag hade hela dagen på mig att förbränna den.
LCHF säger ju att man kan gå ner i vikt utan att träna, men jag vill träna, så nån kolhydrat får det bli.
Ist för potatismos till middag så mixade jag broccoli med smör och lite grädde och det var hur gott som helst. Det som jag gillar med sån mat är att man blir mätt så länge så att man inte känner att man behöver småäta hela tiden. Och det är det som jag behöver få bort. En macka där, en macka här blir snabbt mycket!

 Nog om det, nu så ska jag promenixa en sväng till Maxi! Elin frågade om jag ville hänga med och träna, men 3 dagar i streck blir nog för mycket för min otränade kropp;) Så jag väntar tills imårn ist!
Men ut med Saga i barnvagnen är alltid mysigt, så det får det bli<3

1 kommentar: