torsdag 20 januari 2011

Nyfärgad!

Igår så fick jag ett besök som jag längtat efter länge! Johanna var inne i stan och passade på att komma upp en sväng på en kopp kaffe=) Hon hade köpt jätte fina kläder till Saga, en vit body och byxor till det och en söt liten jeans väst! Saga var med och småpratade såklart.
Det kändes precis som förr när vi satt och traggade, vi har ju umgåtts väldigt intensivt under olika perioder, så jag är så van vid hennes sällskap och känner mig alltid bekväm med henne. Plus att hon känner mig jätte väl och har varit med mig i snart 10 år!
Jisses, var det verkligen så längesedan vi blev kompisar? Det var på den tiden man trodde man var tuffast på högstadiet, det är inte förrän senare man inser att man inte var så allsmäktig som man trodde;)
Men det hör ju till!
Hursom, nu är vi ju "vuxna" och har en massa annat att dela och prata om, härligt!

Jag tänkte på en sak som Johanna sa. Hon sa att hon läste min blogg och att hon tyckte att jag alltid verkade ha det så bra. Och jag känner mig lyckligt lottad och tacksam över allt jag har i mitt liv.
Men såklart har jag också motgångar och svär över saker som sker i livet, råkat ut för orättvisor och är ledsen ibland. Men sen är det ju vad man väljer att lägga sin energi på! Jag vill inte lägga fokus på det som inte går som jag vill i livet, jag vill lägga min energi på det som gör mig glad och lycklig! Jag tror att man gör sig själv en otjänst genom att deppa över tråkigheter.
Ta tag i det, red ut det, eller släpp det, gå vidare. Visst, det är lätt att säga, men ju mer "tråkigheter" man går och samlar på sig utan att ta tag i, desto tyngre kan vardagen bli.
Jag pratar hellre för mycket än för lite, det kan Alec nog intyga...hehe... ;)

Jaja, nog om det! Idag så har jag äntligen blivit friserad! Jag var hos underbara Lotte på Xlusive! Och jag är mer än nöjd. Jätte mysig studio, tv, musik, tidningar, kaffe och sköna stolar! När hon skulle duscha av färgen så hade hon massage i stolen, underbart! Och när hon shamponerade så masserade hon huvudet och det var så jäkla skönt! Så nu känns det som om jag varit på spa nästan ju=)
Och det gula / silvriga är borta och är ist i en mer enhetlig nyans, beige typ, jag gillar<3
Återkommer med bild!
Nu ska jag dricka kaffe med min kille och mysa med bäbis (fast inte samtidigt såklart;)

3 kommentarer:

  1. Vad roligt att höra att du är nöjd, sötnos! Det var jättekul att du valde att komma till mig :)

    SvaraRadera
  2. Kloka, söta Lelle. Med din inställning är det ju så självklart att lilla Saga är som en solstråle varje gång vi möts <3

    SvaraRadera
  3. Håller med Bodil! Du är en klok tös! :)
    /Carina

    SvaraRadera