tisdag 4 januari 2011

Ännu en nyttig dag





Såhär kreativ var jag till frukost, jag tycker att det var kreativt iaf för jag brukar typ bara dricka en kopp kaffe annars. Havregrynsgröt smakar kanske inte lika gott utan socker, men jag har ju typ socker avvänjning... Och inte visste jag att man kunde pressa så mycket apelsin juice ifrån EN apelsin, gott är det iaf!
Nu har jag precis varit nere på Intersport och bytt sportbh'n, hoppas att denna passar! För 16:30 idag så är det dags för ett medel pass på friskis. Lika bra att köra på nu när jag väl är igång, och tack för pepp kommentarer, hehe, SIS, the game is on!
Och Ulli, jag ammar fortf, men vi försöker lära lillan att äta lite, men det är ju inte alldeles lätt att få henne att förstå att man inte kan suga i sig gröt... Haha, men med lite tålamod så ska det nog oxå gå!
Vi har iaf kommit fram till att lilla donnan föredrar Semper framför Nestlé!


Baby ligger och powernappar med bebbe på soffan så sött<3 Och sen när jag kommit hem efter vi käkat så ska vi gå och kolla på alliansen, Näsby spelar ju ikväll, och även om det var en väldigt kort karriär jag hade i det laget så hejar jag ju såklart på dom;)

2 kommentarer:

  1. Visst är det kul att jämföra, man kan inte låta bli helt enkelt =)
    Vad roligt att ni börjat med mat till lillan, jag ska dit den 20 januari och "matprata", ska bli så skoj att få ge dom lite smakportioner!
    Hur reagerar hon på gröten? mums?

    SvaraRadera
  2. Lelle, följer du din diet efter en bok nu? Jag som inte riktigt kan LCHF dieten undrar lite över gröten.. jag har fått för mig att LCHF går ut på att äta fett istället för kolhydrater. Därför att kroppen då förbränner mer och tar av fettet eftersom det inte finns lite kolhydrater. Men om det då finns gröt..ganska mycket kolhydrat, läggs då inte fettet på hög och man går upp i vikt istället eftersom energin tas från kolhydraterna? Jag tror att vitsen, särskilt med LCHF är att man verkligen följer den till punkt o pricka. Vad tror du?
    Kramiz

    SvaraRadera