måndag 31 januari 2011

Äventyr på jobbet=)

Klockan 12:50 så var det baby som stod i hallen och "bytte av" mig, han tog bäbis, och jag till jobbet<3
Det var nästan lite nervöst först, men hallå, man kommer ju in i det hur snabbt som helst!
Det var jag och Sara som skulle jobba tills hon slutade vid tre, och jag hann fingra lite på kassan och få in känslan, sen så kom det in en hel höööög med människor som ville fika, mitt i allt vimlet så hann jag se Ulli som passerade och (gissar jag) tog en kaffe, hann knappt säga hej;) Kul med fullt ös!
Men mitt i allt så kom det fram en kvinna till mig och sa när jag betjänade en kund;
"Nu måste du ju ringa polisen, ser du inte fyllehunden!!??"
Va va? Jag tittade åt vänster utanför toalettdörren, då låg där en man helt utslagen och blockade hela den vägen ut. Stackars barnen bytte plats med mormor och mamma så dom slapp titta på elendet.
Det stod en fylletant över honom och försökte få liv i han, tydligen hade han trillat av stolen.
Men polisen kan man väl ändå inte ringa tänkte jag? Sara kände ju Securitas och slog dom en signal, så dom kom springandes. Dom fick inte heller liv i karln, och ett tu tre så var där ambulans personal med bår och försökte lyfta upp honom.
Det hela tog nog 30 minuter innan han var därifrån, hoppas han nyktrade till. Kvinnan som var med försökte skylla på EP anfall, men såvitt jag vet så krampar man då, inte snarkar..

 Och genast då tänkte jag på vad jag skulle gjort där om jag varit polis och kommit till plats, hur löser man en situation med en man som inte är kontaktbar? Det är ju iaf min dröm att bli nån gång i livet..=)

Mina älsklingar kom ju såklart ner och sa hej till mig när dom var i stan och fixade ärende!!
Pappa och Saga drack kaffe hos mig (mest pappa;)



 Gulle! Tänk att för henne så kommer ju Fantasi att vara "mammas jobb". Men inte ska hon tro att hon ska bli ngt kakmonster för det, nej då, jag får mentalt redan nu börja ställa in mig på att nej är nej.


Det är lätt att bli sugen på ngt när man omges av gottigheter, om man inte äter! För om man ser till att äta ordentligt och inte vara hungrig, så är man faktiskt inte så sugen på socker.
Gelaton är dock ett kapitel för sig... Men vem dör av en liten smakbit... ;)

Så nu ikväll när jag kom hem så fixade baby middag, sen diskade jag, och nu landade vi i soffan. Så mysigt att komma hem efter att ha jobbat!
Imårn så är det redan 1 Fabruari! Nu ska jag köpa nytt kort på F&S, det blir nog lite löpbandet imårn tror jag visst...
Nu ska jag gå tillbaka till soffan och dricka kaffe med <3

2 kommentarer:

  1. Amen fyyy! Skönt du inte var själv på jobbet! Synd vi inte han snacka lite ;) Men visst är det skönt att jobba lite?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Alltså.. vem är det som fotograferar.. för det är ju inte Sara som står i kassan:-)
    Lilla Saga sötnosen.. vi måste kramas snart <3

    SvaraRadera