måndag 3 januari 2011

Nytt år och nya vanor=)

Dagen började med skype date med Carro (och hennes ungar=)! Vi bestämde att  vi skulle ses på riktigt snart ist och hade förslag på nästa vecka, det tycker jag låter som en bra idé. Kanske en tur till stan till och med;)!

 Jag och Saga gick ner på stan med uppdraget att hitta en sport top till mig. Men herre jisses, jag köpte en men tydligen i helt fel storlek! När jag kom hem så fick jag knappt plats i den, så det är bara att byta den imårn. Jag gillar inte att dra in i ett provrum, av med alla kläder och knö på en sport top, då köper jag den hellre, testar hemma och byter om den inte passar!
Hursom så hittade jag en annan hemma, för när baby kom hem så kom även Elin för hon skulle passa Saga när jag och baby skulle till Friskis! Precis som back in the day när vi tränade tillsammans, det var riktigt roligt! Jag har saknat att svettas och ta i och kämpa och bli röd i huvudet! Och jag asdiggar mina nya lurar som jag använde för första gången idag! Baby sprang på löpbandet bredvid mig och peppade, och det behövdes, han är så bra på det, så jag nådde upp till 10 minuter som var mitt mål. Bättre ska det bli... ett mål är ju att springa bättre än syrran på startskottet 2011, mohahahaha=)  <3
När vi kom hem så var Saga precis nyvaken, för hon och Elin hade somnat på soffan en sväng<3 Sån jäkla lyx att ha gudmor så nära, och så duktig barnpassare! Då får jag och baby lite tränings tid tillsammans ibland, ibland jag och sis, ibland får la Saga följa med, det är inte mer med saken, det kommer hon säkert tycka är jätte spännande!
Det var iaf dags att laga mat när vi var hemma, det blev hemma gjorda pannbiffar! Jag kör lite halv LCHF / GI typ egen variant=) Så jag åt broccoli ist för potatis, och bea ist för pås-sås, och rejält med biffar och grönsaker=) Men vilken skillnad det är på hemmagjorda biffar ist för färdigköpta!
Så nu är jag sjukt taggad på att se hur lång tid det tar för mig att komma i mina gamla kläder igen, imårn är det dags att röra på fläsket igen. Så nu ska jag mysa med min lilla familj i soffan <3 <3

3 kommentarer:

  1. Goooo Lineea! Har du slutat amma nu? Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vad du är duktig! Tänk den som varit så duktig och tagit sig till gymmet =)

    SvaraRadera
  3. Jasså...jag ska minsann kämpa för att du INTE ska slå mig på startskottet=) The game is on..moahhhaaa

    SvaraRadera