måndag 17 januari 2011

Mysiga Måndag!

Mor hade lagat kalops, vad är oddsen! Det var hur gott som helst, mor fixade broccoli buketter till mig ist för potatis, det fungerade lika bra! Lite snack med päronen gjorde att vi fick klart våra planer lite bättre, och som sagt, återkommer med det;)
Solsidan gjorde mig inte besviken! Dom är så jäkla roliga, och jag var först rädd att dom skulle göra samma "uppföljar-misstag" som alla alltid gör. När karaktärerna har blivit kända, och regissörerna fått nys om vad folk tycker är roligt så överdriver dom de karaktärsdragen så att det blir lite, ja...overkill!
Men icke här inte, alla var precis som vanlig, gillar.

Idag så körde jag och Saga lugna Måndag som vanligt. Dagen började med ett försök till gröt, men Saga var måttligt intresserad av det, mycket roligare att spotta ut det och bli kladdig;)




Hon har blivit så stor, kul tycker jag. Idag så ringde dom från BVC och sa att det var dags för föräldra grupp. Ja varför inte tyckte jag, så jag tackade ja och ska dit nästa vecka. Vi får väl se om det är några roliga kids och föräldrar där.
Jag och Saga gick en lång promenad när baby kom hem så att han skulle få lite lugn och ro i lägenheten efter att han jobbat hela dagen och varit vaken typ halva natten.
Gick förbi denna skylten och blev lite full i skratt..
Först till höger så går du i förskolan, sen när du blir lite äldre så går du till vänster....?
Jaja, hursom... När vi kom fram till Maxi och jag skulle låsa upp framhjulen så jag kunde moderera rundor bättre så upptäckte jag... Ett häft stift i däcket... Suck..!
Jag är trött på punktering! Jag menar, varför ens ha slang med luft i barnvagnar? Jaja, baby lagade när jag kom hem, och så visade han mig hur man skulle göra. Så om det mot förmodan skulle hända igen så vet jag hur man lagar!;)

Kyckling/wok/grädde med grönsallad till middag, sen chill på soffan där vi däckade alla tre en liten stund, och nu så kollar vi på idrottsgalan och baby dansar med Saga, jag är nöjd och glad=)

1 kommentar:

  1. Ja, hon har verkligen blivit stor.... Söta, lilla Saga:-)

    SvaraRadera