söndag 9 januari 2011

Sportigt värre!



Jodå, pappa kan fortfarande=) Jag hoppade basket och satsade på pingis ist! Förra året klådde jag Hampe, men han klassade ut mig nu.. Jahupp, har man blivit gammal och kass! Nej, jag tror såklart att det är han som har blivit bättre! Och Alec sopade ju banan som vanligt... då kom "dåliga-förlorar-genen" fram hos mig... Grr.. Men det gick över och jag fick påminnas om att det roliga är ju faktiskt att spela, inte att vinna. Jag undrar varför det är så egentligen? Varför är det mycket roligare att vinna?
Det måste vara nån instinkt att är man starkast och bäst så är man klassad som högt i rang och  därmed lycklig med livet? Jajja, hursom så är pingis jäkligt kul!
Saga ville såklart oxå vara med!


Och på väg hem sen när det hade blivit mörkt ute så gick vi inom V.I.P och killarna köpte godis för sina presentkort där. Hem och lagade middag där Saga gjorde premiär i stolen vid bordet (aningens uppbäddad med kuddar dock;) Där trivdes hon, mycket mysigare att sitta alla tillsammans ju!
Nybadad och kammad mittbena av Pappa <3

Jag och Alec slängde sen ihop en äppelkaka som skulle vara kvällsmums! Och vi hade världens film på G.... 



Saw 7! Och jag säger bara hjälp! Jag får ångest av dom filmerna! Jag hade aldrig klarat av att bli ställd inför dessa val som dom blir i filmerna... Jag mår dåligt bara av att tänka på det! Jag och Adam satt mest och tittade på varandra när det var läskigt... Men den var faktiskt den bästa sen 1:an, man fattade handlingen för en gång skull och den var mer "classy". Men för att lätta upp stämningen så kollade vi på nya Shrek filmen efteråt, och den var ju oxå bra! Två bra filmer på en kväll!
Nu är klockan 01:10 och alla är vakna, jodå, nu ska jag lyckad få en bebis trött... Inte lätt när hon är en nattbusare, tur att jag och Alec oxå är det!
Gonatt!

4 kommentarer:

  1. om ni inte sett despicable me så se den...skitrolig...å sen e det the tourist med johnny depp å angelina jolie..asbra...

    //Jonna

    SvaraRadera
  2. Oj, Vad kul helg ni haft. Saga får ett tufft motstånd jue...

    SvaraRadera
  3. Mmmm sötis Saga. Hörde av far igår att vi ska vara barnvakt på tisdag:-) Längtar <3

    SvaraRadera
  4. Det går bra för oss, måste jag säga!! :(
    Stor kram från mig

    SvaraRadera