onsdag 26 januari 2011

Föräldragrupp

Idag var det dags för föräldragrupp! Typ 8 mammor med barn, och vi satt tillsammans inne på BVC och barnmorskan började med att låta alla presentera sig själva. Första lilla bebbin hette Saga! Jag menar, vad är oddsen! Och så fanns där två Elias oxå, jisses, man tror man är lite originell;)
Det var lite så stelt, alla är lite blyga och vet inte vad dom ska prata om, bebbar som gnäller och skriker lite här och där i alla hörn.
Saga var mest förundrad över de andra bebbarna och skrattade lite när dom skrek, hon tyckte kanske att det var underhållande, haha<3
Men vi får väl se hur det går, jag var ändå som vanligt (när jag blir lite nervös) pratig och traggade på en del, men många av dom andra var blyga. Det släpper kanske till nästa gång. Men det är ändå typ
"nu har vi alla barn här och ska bli vänner, börja prata med varann" haha.

Efter det så mötte vi upp Elin som skulle slå till med ett par löparskor. Hon hittade exakt samma skor som jag och Alec har som var nedsatta ifrån 1499 till 999! Perfekt, så hon slog till! Hon kommer verkligen märka skillnaden i benen och knäna när hon springer med dom!

Sen har vi bara chillat hemma, badat lite, lagat mat, lekt och myst.
 Ska verkligen ta till vara på de veckor jag har kvar hemma nu innan det är Alecs tur, sen är det dags för jobb igen!

1 kommentar: