söndag 23 januari 2011

Äventyrsbadet!

Jodå, det var hur fint som helst på badet! Vi möttes upp alla där, mor&far jokke&jenni o Milo och Elin.
Det fanns fyra olika pooler och en av dom var 3,8 m djup och där fanns klättervägg och hopptorn.
Kuuuul! Killarnas mamma hade skickat med "bad-blöjor" som fungerade super till Saga! Så först så gick jag rundor med henne och checkade in stället, hon var väldigt upprymd<3
Men sen när mormor och morfar kom så tog mormor över och jag badade med dom andra.




Det var sjukt kul! Jag har inte badat på riktigt på länge! Förra sommaren så var jag ju gravid, och förra sommaren igen så hade jag ju dreadsen som jag inte ville blöta ner. Men nu så var det jag som ställde mig på trampolinen ( 1 meters såklart, höjdrädd som jag är...=) Och dök ner i plurret! Så skönt och simma rundor lite medans Saga sov gott hos mormor!
Kaffe paus och fika, sen var det dags för Lillan att testa. Och hon gillade badet! Först med mig, sen med Alec. Hon låg på hans mage i det grunda vattnet och plaskade på honom, och sen så inspekterade hon vattenstrålarna som sköt ut ur munnen på en groda. Det var så kul att se henne "leka" på sitt lilla vis. Så nu är jag inte allt för orolig för baby simmet, det kommer gå bra!

Efter när alla var ombytta och klara (och hungriga!) så bjöd mor och far på jätte god buffé på restaurangen var var i anslutning till badhuset. Jätte gott kött m potatis och sås (jag firade med att äta nån potatis, det är ju trots allt helg=)
Och jätte god sallad och sen avslutade vi med kaffe. Tack så mycket alla för en rolig dag!
Men jisses vad jag var trött när jag kom hem, däckade bredvid Saga som var lika trött. Vaknade vid 20:30 och då var det jag som skulle till Emma på fest!
Och vi hade jätte skoj där! Jag och Elin satt och traggade gamla minnen och skrattade som tokar!!
Och det var fullt kackel (tjejfest=) och jag höll mig kvar tills det var dags för dom att gå ut, då cyklade jag hem till killarna och stackars baby som fick nackspärr pga alla dyken på badhuset<3

Idag när vi satt och käkade och vi i vanlig ordning försökte truga i Saga lite gröt, så bara hände det!
Hampe tyckte minsann att han kunde prova och ge henne. Och när han förde skeden mot hennes mun, så bara, vips! Öppnade hon munnen och tog gladeligen en tugga och svalde (mammasnack i know, men kom igen!)
Och så fortsatte det, hon ville ha mer och Hampe fick i henne nästan allt! Brorsan kan <3

Visst, det blev lite kladdigt, men vad gör väl det! Haha...
 Nu har vi varit en sväng på Maxi och sitter och chillar hemma, jag gillar Söndag. Snart ny vecka igen, gillar att tiden verkar gå fort nu, så kan det bli vår fortare!

4 kommentarer:

  1. haha..vilken söt bild på Saga med gröt runt munnen. Det var kul att prata old times hos Emma..=) Kramar!

    SvaraRadera
  2. Ha, ha. De e klart att det är mycket roligare att äta med broshan.:-)
    Bravo Hampe <3

    SvaraRadera
  3. Åh vad kul att hon gillade badet!! Längtar så tills babysimmet börjar! Kul att hon äter gröten nu. Här går det inte lika bra:) Melissa äter hellre majspure medans Isabella "nöjer" sig :)

    SvaraRadera
  4. Halloj!

    Kikar in för att önska dig en härlig vecka! Kram Maria

    SvaraRadera