lördag 1 januari 2011

Nyårsafton!

Det blev en helt perfekt underbar nyår! Vi var hemma hos mina föräldrar i Kyllingaröd! Mor bjöd som vanligt på världens godaste mat! Till förrätt så hade hon gjort smörstekta  toast med västerbottenost röra, och avokado/räkröra, dom var helt sjukt goda i vanlig ordning<3




Efter det så var det dags för fläskfilé med smörfrästa morötter, hemmagjorde klyftisar med bea och härlig sallad, sjukt gott!




Saga chillade i sitt babygym och pappa busade med henne såklart;)



Jag älskar dig min fina<3




Lillan sov minsann inte mycket, men en powernap i mormors fanm efter maten kändes helt rätt<3


Far investerade ju i ett PS3 förra månaden, så det var fam Ekström/Golstrand som satt igång och spela, och jisses vad roligt!! Till och med päronen fick kläm på det och var riktigt duktiga!



Sen körde vi ner till en utkiksplats och kollade på Degebergas raketer. Tydligen så har "byborna" lagt ihop till fyrverkerier som gemensam smällde och dom var verkligen jättefina! Saga sov i bilen och jag stod i babys famn och njöt av showen och kände mig lycklig<3




Eftersom alla fick lite dille på spelet så körde vi hem och spelade mer! Alec agerade som vanligt lekledare<3 Det blev turnering och alla var sjukt taggade. Saga fattade inte att hon är liten bebbe och måste sova så hon fortsatte vara vaken=)



Men efter kl 3 så var det dags att packa ihop och köra hem. Tack mor och far för en jätte mysig kväll!
Saga och Elin somnade i bilen, thihi, och när vi väl sen var hemma så tänkte jag att tur var väl det för lilla fröken Gullestrand hade minsann inte sovit mycket detta dygnet! Men icke att hon ville sova, nej då... 5:30 slocknade hon! Jisses, hon var helt toppad och övertrött, så nu ligger hon utslagen i sin säng och sussar.
Det nya året kunde dock  börjat bättre... När jag gick upp för att sätta på kaffe så kollar jag ut genom fönstret och ser att det står folk och pekar på vår bil... Isblock har ramlat ner ifrån taket RAKT PÅ VÅR NYA BIL!! Jag blir så ledsen... Men det är ju ABK's "fel" för att dom inte varit spec duktiga på att rensa taket. Tur att det inte var nån människa som gått där när det regnade isblock.. Men stackars vår bil..







Jaja, tur att vi är helförsäkrade och jag tänker minsann inte betala en krona! Se så långt ifrån avspärrningen vi står! Foto är tagna och samtal är ringda, så nu ska vi se om allt löser sig som det ska göra när man går och betalar försäkringar hit och dit för att känna sig trygg.

Hoppas ni hade ett underbart nyår! Kanske låter som en kliché, men på Måndag är det jag som går till Friskis och köper kort där för att jaga kilo som gömt sig på mig sen graviditeten;) Skönt att komma igång igen! Kärlek till alla <3

1 kommentar:

  1. men Herre Gud.. måste det bli er bil som säkert är den nyaste av alla på gatan och stackars Alec.. hur tar han detta..?
    Tack annars söta Lelle för att ni även ville fira nyår med oss. Och tack för matberömmet. Jag blir jätteglad men tycker själv att det inte är så extraordinärt.. men precis så bra som jag själv vill att det ska vara. Det blev lyckat!
    Tack för efterrätten som ni bodrog med du o Elin. Var jättegod den också. Och tack till kära svärson som inte gett upp om far o mig utan plockar fram lekhumöret. Det var ju jättekul att spela, särskilt frisbee spelet eftersom jag vann:-)

    Kram, kram

    SvaraRadera