lördag 29 januari 2011

Helg

Jag älskar när det är helg, det ska liksom kännas lite skillnad på vardag och helg fast än att jag är hemma mamma. (Jag börjar jobba igen den 4/4;)
Nu var ju baby ledig, och vi spenderade Fredagen först med ett besök ifrån en kille som svarat på en annons som Alec haft på blocket. Det blev affär, och dom hade så trevligt så att dom satte på PS3:an och spelade lite playstation move (?) men ja, varför inte liksom! =)
Sen bjöd baby mig på sen lunch<3 Vi tänkte först Peking, men eftersom dom inte har hiss där och vi tänkte vara lite bekväma så tog vi Shei-Mei ist. Vi hade glömt att det stället inte är lika gott, men nu kom vi ihåg.. Tänkte Kina mat som Kina mat! Haha, men det finns skillnad. Känns lite sorgligt när man går in där och tänker att detta stället haft sina glans dagar och nog går i graven inom kort.
Men Saga tyckte det var hemsk spännande att "äta ute" med mamma och pappa, och vi har kul oavsett mat kvalité så gilla läget, oh yes!





Sen blev det en sväng på stan, lite fönstershopping! Nej, men det är faktisk kul att bara gå och kolla, saker till hemmet, kläder, prylar. Jag behöver lära mig det, kolla först, hem och tänka över, sen köpa.
Jag kör oftast i omvänd ordning... ;)
Baby fyndade iaf snygga kläder på Sandelins! Sen när vi kollade på klockan så såg vi att vi varit iväg 3,5 timmar! OJ! Saga hade både sovit, vaknat och somnat om, haha, hon är duktig<3

Hemma så tog jag ett skönt bad som slutade med att jag somnade i plurret, vaknade av att baby stack inom huvudet och sa "5 minuter till Let's dance". Jisses! Haha, upp kvickt och ute i vardagsrummet hittade jag ostkaka m grädde och kaffe, tack hjärtat!<3
Gött att bara chilla hemma, stackars Anders som åkte ut. Tyckte han kunde fått vara kvar ett tag till!
Idag så blev det en "kör" fönstershopping tur ut till jysk å sportaffärerna och så. Vi fyndade!
Vars en kudde som kostat 699, men nu kostade 280! Haha, jag älskar fynd!!
Men allvar, i hela mitt liv har jag ALDRIG köpt en ny skön kudde, typ nånsin? Har alltid lyckats ha nån ändå såklart, men ni vet såna som samlar sig som en klump och så måste man puffa och grejja. Denna nya är så jäkla skön så det finns inte! Nu ska jag nog sova bättre<3

För min del blev det en sväng till friskis. Baby agerade coach och lade upp en löp plan för min som gjorde att jag fick kämpa som tusan, men håll i hatten, jag förbättrade min bästa tid på 3 km med 45 sekunder!! Jisses, jag längtar tills våren då jag ska införskaffa 3/4 CRAFT löparbyxorna som var så jäkla snygga som bara passar så bra med min jacka. Haha, för man springer bättre om man har nice outfit, så är det bara! ;)

Får väl se om det blir en sväng imårn oxå? Själv är jag ganska trött nu och längtar efter att få slänga mig i sängen och lägga huvudet på min nya fina kudde!!<3
Hoppas ni haft en bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar