måndag 6 december 2010

Bloggpaus;)

Ojsan! Där blev det visst ett glapp på ett par dagar utan blogg juuu!
Åja, det får man ha ibland oxå. Vi har haft lite data strul (Alecs dator), så vi har typ bojkottat datorlivet nu under helgen! Men man saknar ju det efter ett tag, för jag gillar ju att blogga!
Men nu är det nästan svårt att komma på vad vi har gjort! Myst hemma, turer till Maxi, lagat gottis mat och kollat på film. Det var faktiskt längesedan vi kollade på film! Alltså på riktigt, inte ha en film på i bakgrunden medans vi leker med Saga. Nej, hon sov och vi kollade på;
 Den var faktiskt riktigt kul, ovanlig, men underhållande. Och jag gillar Robin Williams!
Jag skulle iaf baka lussekatter på Söndag morgon, så när vi var på Maxi kvällen innan så visade sig att dom inte hade nån sötjäst! Skit oxå! Min vän Alex som jobbar på Maxi kom som en räddande ängel och försökte leta upp, men utan större framgång. Tänk att han alltid dyker upp när jag är på Maxi och behöver hjälp!
Maxi bjöd på tårta och kaffe oxå mellan typ 13-15. Och klockan var 15:11 och det fanns TVÅ tårtbitar kvar, vilket flyt! Så jag och baby mumsade;)

Adventsfika med nybakade lussebullar med mor och far blev det på söndag iaf! Jag blev riktigt nöjd med bullarna och dom smakade gottis!

Mormor och morfar var så glada över att få mysa lite med sitt barnbarn och hon är klart favoriten här<3 Det är så mysigt när dom kommer och hälsar på, jag gillar;)!

Sen efter fikat så stack vi till idrottsplatsen och baby spelade fotboll, sen chill hemma bara!

Och idag så hade jag börjat Måndag som jag brukar! "Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting..." Nja, det är kanske inte helt sant, men jag brukar vilja dra ut på helgen lite till och ta det lugnt på Måndag oxå, så jag och Saga gick upp vid 9 och sen satt vi och mös i soffan och jag drack kaffe och Saga pratade;)

Sen dansade vi till lite absolut schlager, strök julgardiner och hängde upp, plockade lite, busade, klädde på och ut i vagnen! Handla lite mat på Domus, in till banken, in på Indiska och NameIt, och sen så hem! Och här sitter jag och är ikapp i bloggen igen,haha;)

2 kommentarer:

  1. Så skönt att du inte bestämt dig för att göra en bloggpaus på riktigt. Det trodde jag när jag läste rubriken.. Blir det bara ett par dagar så är det helt ok. Du måste inte uppdatera varje dag!! tusen kramar & tack för lussebullarna:-)

    SvaraRadera
  2. Puss på lilla Saga. Världens mittpunkt just nu!

    SvaraRadera