torsdag 9 december 2010

Torsdag

Gårdagen var helt perfekt mys! Först kom baby hem ifrån jobbet vid 14, sen kom mor med bussen 15:30. Hon stannade då hos oss och passade Saga<3
Och jag och Alec gav oss iväg på egna äventyr! Kändes märkligt att vara tillsammans "bara" han och jag, men jättemysigt! Man kan ju koncentrera sig på bara varann fullt ut, utan att ha ett vakande öga och öra på fröken bäbis! Så en dejt på tu man hand lite ibland är nog en jätte bra grej för att vårda sitt förhållande med den man älskar. För även om jag älskar min dotter över allt på denna jord, så är det mysigt att för en stund bara vara Alecs tjej<3
 Hursom, så firade vi vår årsdag med att åka och köpa en present till oss själva, jihuu! Jag återkommer med bild till helgen;) Sen körde vi hem och bytte om för att vi skulle ut och käka, och då hade Far oxå kommit in till stan för att göra mor och Saga sällskap.

Baby bjöd mig på supergod mat på Garvaregården! Vem visste att dom hade så bra mat liksom! Det verkade dock som att dom spelade absolut love på sterion där "My heart will go on" "I will always love you" "Take my breath away", jag menar come on, kan det bli smörigare.. Haha, vi skrattade lite åt det iaf! Förrätt blev iaf klassiskt, Toast skagen! Och den var jättegod!!




Man fick ju rejält med mat! Vilket var tur, för vi hade typ inte ätit något på hela dagen någon av oss;)
Sen blev det kött med rödvinsås och beasås och potatis gratäng!




Proppmätta och lyckliga så gick vi hem till värmen på Vasagatan och åt kladdkaka&kaffe med mor och far (som hade ätit kinamat här hemma;) Lite chill i soffan, bäbismys och snackis sen åkte mormor och morfar mor Deget igen! Tack för en underbar dag baby, me love you long time!;)

Idag så var det frukostdejt med syrran som stod på agendan, och kl 10 stod hon i hallen!=)


Det fick dock blev en snabb dejt, för ist för kl 13 som planerat så fick hon börja 11 ist för det var mycket på jobbet. Men en liten stund är ju alltid ngt<3 Så fick hon krama sitt gudbarn lite! Och jag fick höra lite skvaller.... mohahaha=)

Sen har vi chillat idag, jag och Saga, baby fick jobba över. Var på apoteket, domus, gick en sväng, ringde Carro å tjöta lite<3 och sen hem. Chilli con carne gjorde jag till middag, mums.
Och nu så är det dags för nana igen=) Dags att hämta bäbis som sover på soffan med sin far och lägga i säng=)
Imårn är det fredag och julklappsbyte hos Sjöbeck med fantasi tjejer, en mycket trevlig tradition tycker jag! Sov så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar