onsdag 1 december 2010

Tack för visat intresse;)

Precis som jag trodde så kom det ny inspiration efter lite respons;)
Just nu håller jag på att aktivt försöka utforma en "nattningsmetod" till Saga.. Eftersom hon tycker det är helt okej att vakna vid 9 och hålla sig vaken till 19 och under den tiden kräva mammas fulla uppmärksamhet;)
Lek på skötbordet, släcka ner lägenheten, babyolja i händerna och lite massage, ny blöja, på med pyjamas, in i sovrummet som håller 19 grader, mata hennes tills hon är riktigt mätt, rapa, ner i SIN säng, sjunga vaggvisa tills hon somnar..
Och herrejisses, hon sover faktiskt nu! Och min fortsatta plan är att när hon vaknar så är det mat som gäller, inget gos och prat, mat och sen sova igen.  Ja, sånt här fylls min vardag av just nu när jag befinner mig i en bubbla med min dotter där allt handlar om lek, sova, gnälla, blöjor och sånt.
Därför är det kul där det nalkas helg, för då får vi ha pappa med mycket mer! Pappa tajm is the greatest tajm!




Iaf! idag så kom Mor och Far in till oss och hälsade på lite! Det var så mysigt så;) Saga kelade lite med sina morföräldrar och jag njöt av sällskap och Far hjälpte mig med papper och grejer, tack! <3
Vattnet i kranen har lagt av lite ibland här hemma, whats up with that? Har det fryst till i rören här, eller är det avstängt tro? Jaja, jag tänkte ju diska!
 Förkyld och lite självömkan här hemma leder till papperstussar i rinnig näsa, te och halstabletter, hoppas att det försvinner snart!

Snart så är det min och babys årsdag, och förra året så firade vi det på en strand i Miami;)
Vi kanske inte drar på så stort detta året, men lite time alone ska det bli med min fina prins<3
Är så glad att jag har han och vår underbara tös som är en förlängning på vår kärlek!
Ja, men bryr sig att det rinner i näsan och värker i halsen, det går ju över!

1 kommentar:

  1. vilket härligt inlägg..jag tycker det är kul att höra om hur ni har det i er lilla bubbla=) krya på er=)

    Kram SysterYster

    SvaraRadera