torsdag 2 december 2010

Maxi och brorsan!

Uppe med tuppen och kaffe i sängen (såklart;) Det är alltid kul med besök, och idag var det min kära bror som ringde och frågade om vi var sugna på lite sälle, och självklart var vi det;)
Så han och Jennifer och hunden Marley kom på kaffe! Jokke var oxå förkyld, så det blev inget kel med Saga för hans del;( Baby var tvungen att dra till jobbet sen, men bror och svägerska stannade en bra stund och vi satt och snackade, mycket trevlig <3

Sen var det dags för mig att bege mig till Maxi innan det blev för mörkt, och herrejisses vilket träningspass! Trottoarerna var inte plogade så jag puttade vagnen framför mig och den for åt alla håll och kanter, grrrrr...!! IN på Maxi och roffade åt mig sånt som jag tyckte att vi behövde hemma, packade ner det i ryggsäcken och en kasse, packade på mig själv och ut i kylan igen, då hade det blivit mörkt! Och jisses, dessa trottoarer, 11 kilo varor (ja, jag tog Alecs bagage våg och vägde;) på ryggen och i handen. Jag skrattade åt mig själv;)
Ner med vagnen och upp alla 4 våningar med Saga och varor, fullpackad med vinterkläder, imma för glasögonen..haha.. tur jag inte mötte nån granne för jag hade inte haft ork att stanna och prata!
Så nu så har jag kommit hem, krupit ner i soffan i mjukis och dricker varm choklad, Saga sitter i sin stol och kollar på AFV, hon skrattar, haha, gullunge!

Turen till Maxi var ett trevligt inslag på dagen, för det var så mycket mysigare att komma hem, rosig om kinderna och trött och bara mysa här hemma nu<3
Köpte lite kvälls gottis till när baby kommer hem ikväll, för sen firar vi ju helg! Det ska bli såååå mysigt, lite julklapps shopping imårn kanske;)

Igår var det mormor och morfar som hälsade på <3         

1 kommentar:

  1. Oj vad hennes hår har växt! Det blir kanske stylingprodukter i hennes paket från tomten? ;)

    Ja, jag är rätt duktig på att uppdatera nu. Bara smått ibland, men men :)

    Puss

    SvaraRadera