torsdag 23 december 2010

Juletid!

Jag då var man här igen=) Kan inte fatta att det gått ett helt år sedan förra julafton! Tänk så mycket som har hänt;) Framför allt tänker jag på vår lilla bäbis, men massa andra oxå! Jag gillar att leva, och jag gillar att tänka tillbaka och framåt, men framför allt leva i nuet. Det är en konst och inte alltid lätt, men så himla skönt om man reder ut det! <3

 Hur mycket man än tänker på i förväg, ordnar och fixar, så finns det alltid det där lilla sista, som man sparade till sist, kanske glömde! Och så måste man ge sig ut till nån slags affär och inhandla...
Usch! Killarna och Alec gick till Maxi för att handla (snabbare att gå än att skotta fram bilen... =)
Och när dom kom hem ifrån snörusket med massa kassar så kom baby på att han glömt kanelstång till gröten som han skulle koka! Men jag skulle ju ändå till posten och hämta ut paket så jag kunde ju köpa..trodde jag! Slut på hela Domus, långjävlahelvetes kö både på posten och Domus, jag dööör!
Jag hatar människor som trängs och stirrar och går överdrivet sakta, stannar mitt i gångarna så man inte kommer förbi!! När jag väl fått mitt paket och fått betala på Domus och skulle komma ut så var det ju värsta stockningen för att ta sig ur affären. Ville innerst inne bara stanna på stället och skrika "BARA FLYTTA PÅ ER OCH SLÄPP FÖRBI MIG FÖR JAG MÅSTE HÄR IFRÅN OCH UT!!!"
Men så kan man ju inte bete sig.. Lite klaustrofobisk kanske?
Jag vet att jag måste försöka hitta ett inre lugnt i dessa situationer, men jag har inte kommit så långt i min personliga utveckling än och jag hatar att stå i kö. Nog om det;)

Det är ju trots allt jul, och då ska man vara glad! Imårn så ska vi till Mor och Far, och morsan har slagit på och gjort revbenspjäll för min skull, världens bästa mamma!! Det ska bli så mysigt! Vi tar det säkra före det osäkra och packar med täcken och kuddar om vi skulle bli insnöade i kyllingaröds skogar=)
Så God Jul till er alla fina! Hoppas att ni får en supermysig jul och att tomten kommer med klappar!


1 kommentar:

  1. Du jag känner SÅÅÅ likadant över domus. Men det är ju ALLTID så!!! Så sjukt söliga människor där i gången varje gång man ska försöka ta sig fram på detta ställer. Och Linnéa JAG får också PANIK!
    Hahaha! HA en mysig dag!
    Kram

    SvaraRadera