onsdag 22 december 2010

Hej och hå!

20 minus! Jag menar hallå! Är det möjligt! Jag kommer inte ihåg att det brukar vara så kallt om vintrarna, dags att ta fram den riktiga vinterjackan..! Jag och Saga lämna inte lägenheten igår förrän baby kom hem. Han fick jobba över till 18, och sen skulle vi ta en kvällstur på stan.
Men jag bakade sockerbullar! Jag blev sådär nöjd, nästa gång ska jag ha i äppelmos ist för marsan. Vi ska ju ha sockerbullarna till en gren i vår 15kamp som vi har med killarna.
Ja just det, jag och baby ska ju spela klart vår omgång schack, det har vi ju inte gjort än!
 Hursom, vi fyndade lite på stan, gillar att gå på stan på kvällen!
Och sen gick jag inom Mc och köpte med mig en Big Mc hem, baby hade ätit julbord på jobbet så jag ville oxå lyxa till det lite!

Och såhär är det alltid på kvällarna för min del; Saga somnar hos mig, sen somnar baby, och jag som tror att jag är trött, kan inte somna. Sen ligger jag och funderar och planerar för dagen efter. Som typ; "när vi vaknar så går vi till Domus och köper diskmedel, och sen till Fantasi och köper frallor, äter frulle hemma, sen på kvällen så kan jag göra soppa och varma mackor till middag, det är gott. Kanske svampstuvning på mackorna? Det brukade vi äta när jag var liten...bla bla bla... "
And it goes on and on! Jag fattar inte varför jag inte bara kan somna! För det slutar ju bara med att jag somnar så sent, så när jag väl vaknar så orkar jag ju inte bege mig ut i kylan och göra allt jag planerat!

Jaja, idag kommer killarna iaf! Jihuuu, och babys sista dag på jobbet, sen har vi dom hemma hos oss i 4 dagar <3
Kan ni fatta att det snart är jul??

1 kommentar:

  1. Välkommen till mammalivet! Planering behövs för att fixa allt runt om... Jag var likadan när jag var hemma. Man får planera mkt nu med med jobb o dagis, men man hinner inte tänka så mkt ;)
    God jul på Er !! kram

    SvaraRadera