måndag 20 december 2010

"Blondes have more fun"

Eftersom Fröken bäbis sov dåligt inatt så sov mamma dåligt inatt, så det blev chill på soffan hela förmiddagen och eftermiddagen ist <3 Vem bryr sig liksom när man sover, bara man sover nån gång;)
Baby kom hem i vanlig ordning efter 14 och då badade vi Saga som faktiskt börjar gilla det mer och mer!
Lite mys tillsammans innan det var dags för baby att sticka till friskis och springa, och jag och Lillan skulle promenixa till Sommarlust och hämta ut mitt silvershampo som jag skickat efter. För tydligen är Sommarlust kiosken närmsta utlämnings ställe för paket!! HELLO DOMUS!!!
Jaja, hela turen dit började dåligt med att jag skulle gå över ett övergång ställ, och som vanligt så tittar man ju föraren i ögonen för att "reka" av att hon stannar medans jag går över! Och det gjorde jag, började gå, och då kör hon framåt! Hallå! Varpå jag rycker till och drar tillbaka vagnen lite, vill ju inte att hon kör in i den, då hytter hon med händerna åt mig! Alltså, vad har JAG gjort för fel, stå still för tusan så att jag kan gå över, brudjäkel...
 Ville nästan stanna framför henne och fråga henne vad hennes problem var, men jag gick och kokade en stund ist.,,
Inom Willys hemma, vidare och tillslut framme vid kiosken, då var det kö ända ut genom dörren! Fick mitt paket och ville bara hem. Satan! På något sätt så har jag lyckats få punktering på vagnen, helvete, eller hur!

Jaja, då kom jag ju på att det gick buss som jag kunde ta. Men icke hade jag kontanter på mig heller, nej då, bara VISA. Jag blir så trött..
In på konsum för att handla ngt för att kunna ta ut pengar, kändes som alla kollade på mig och min punktering.. Iaf, på bussen, bort till RC och gick hem. Ringde baby när jag stod utanför porten, och han hade precis kommit hem.
Han kom ner med verktygslådan<3


Så skönt att ha en kille som bara kan fixa allt! Jag sa det, hade vi fått bensin stopp mitt i skogen så hade jag känt mig lugn om han var med, för jag är en sån som bara typ "vad gör vi nuuuu". Han är en sån som fixar, fixar läget;)
 Iaf, jag har gått på ngt vasst, som punkterat både däcket och slangen... Men baby lappade och lagade så nu är den hel igen!
Saga sov ju hela tiden och sken som en sol när hon tittade på pappa som letade hål i slangen i vattenbad. Hon hade haft det så gott i friska luften, i sin nya mössa som hon fick av gudmor Carro!
Nu matchar våra mössor allihopa! 
Och sen höll vi kväll, det var skönt, sov på soffan lite och sen var det dags för duschen. Och det var så jäkla skönt med en vaaaaarm lång dusch! Med mitt silvershampo som jag har kämpat för, men det är ju som dom säger "blondes have more fun...." Jotack=)


2 kommentarer:

  1. Silverschampo is the shit! Vilket märke använder du? Blir alltid nyfiken på vilket märke andra kör och vad de tycker om det. Själv kör jag Matrix so silver och gillar det som tusan! :)

    SvaraRadera
  2. Hon e ju bara såå ofattbart gullig i denna mössan <3<3<3

    SvaraRadera