fredag 12 november 2010

Även denna dagen började med en promenad, det känns som att det hade kunnat bli en jättebra tradition! Men som det regnar och stormar nu så får vi se hur det känns imårn;)
När vi kom hem igen så busade jag lite med lillan, och när hon sov så passade jag på att städa lite, plocka lite å sånt som är kul ibland.
 När baby kom hem så stack jag ner till stan för att hämta mina linser som kommit, och vem sprang jag på då om inte Majsan, tusan att jag inte hade lillan med mig så hon fick se henne! Men men, ibland går det snabbare att bara sticka ner själv;)


Ikväll var det ju sen Robinsson, och jag tror nog att jag hejar på han Daniel, tycker han verkar bäst. Och var är det med hon den där blonda tokan, som springer runder och tränar hela tiden? Jag menar, ska man inte spara lite på krafterna, elr?
 Jaja, påtal om det så sa min barnmorska till mig att man inte ska träna om man ammar, för då kan det hindra produktionen, och så var det ngt med mjölksyra som inte var så bra.. 
Så när jag jag få börja träna då?? Det finns ju i och för sig mamma gympa på friskis, så jag får väl check it out!



Idag  skullejag  laga kyckling till middag med färska champisar och gottis sås och ris, nu är det middag sa jag till baby! Men när han skulle äta (vi åt i skift då Saga var gnällig;) så visade det sig att kycklingen var rå... Ooooops, vem visste att kyckling kokte om man lade det i sås, och att det då tog längre tid...inte jag iaf;) Men men, baby grillade det i ugnen och sen var det klart! Har ju hört att rå kyckling kan döda folk, och det vill jag ju INTE! Hur skulle jag klara mig utan min fina kille!
Lillan blev ju helt hysteriskt jätte ledsen här ikväll utan märkbar anledning, och det är tur att han är Mr.Cool och vet hur man hanterar sånt, när mamma inte var nån vidare Mrs.Cool. Pappa fick vagga lillan och mamma fick sitta och lugna ner sig, ack ja vad det skär i hjärtat när bäbis är ledsen <3

Nu är det iaf dags för sängen, fredagsmys imårn, and i like! Rock tema på idol, men jag är inte lika insatt som jag brukar. Känns som att idol börjar bli "gammalt" elr vad man ska säga. Längtar efter "solsidan" ist;) Soooooov så gott!

3 kommentarer:

  1. Jag gick på mamma-barn gympan på friskis med Tilda och jag gillade den. Träningen kommer när du och Saga är redo. Njut den korta tid som du ammar, men jag förstår din frustration...jag var likadan efter Tilda. Sen struntade jag i det ett tag. Finns ju viktigare saker och man kommer igen när tiden är mogen. Ha en bra dag på dig kram Linda

    SvaraRadera
  2. Hej snäckan<3

    Jag började rida när Vide var 4 månader, o det påverkade inte amningen alls, o tro mej jag var helt slutkörd i början, även om jag bara red 1 dag i veckan. Jag tror helt klart att du kan träna på lite lagom inte över drivet me timmar varje dag lixom så länge de känns bra o inte så mycket hopp innan bäckenbotten e stark.O man kan ju träna utan mjölksyra o blodsmak i munnen eller hur=)
    Puss Hanna

    SvaraRadera
  3. Håller med kloka kusin Linda. Ta't lugnt Lelle.. Det räcker med promenader och lite jogg möjligen..
    Kram Mor

    SvaraRadera