söndag 28 november 2010

Mysigt!

Inatt så sov lillan minsann<3 Då tacka vet jag för dom här!

Vi tog iaf det lugnt på morgonen med lång frukost tillsammans!
Sen så hjälpte killarna Alec att bada lilla Saga, haha, det gick så bra oh dom var så duktiga. Sen tog alla hand om henne och torkade, satt på ny blöja och klädde henne och borstade hennes hår, hon är borskämd med allas kärlek lilla sessan <3

Efter en powernap, lek och dusch så var det dags att bege sig ut på stan, för det är ju skylt söndag! Myyyysigt! Hela stan lever liksom upp och blir full av människor, ljus och stoj! Vanligtvis på Söndag kvällar så brukar stan vara öde.
Vi började med en korv på lilla torg, där träffade jag på en kompis som berättade att hon skulle ha liten bäbis, grattis!! <3 <3 
Jag trodde först inte att jag skulle känna igen nån för jag hade glömt mina glasögon hemma;) Men det gjorde jag visst! Det var verkligen fullt på stan, Hampe fick kämpa lite för att köra fram sin lillasyster bland allt folk. Men vi hittade ett litet ställe där det stod två tjejer och sålde crepes med banan/choklad, så baby slog till och bjöd på gottis!

Tänk om det varit så jämt, att man kunde gå och shoppa på kvällen ist, mysigt tycker jag! Men det hade blivit dyrt för chefer att betala ut o.b till all personal som ska jobba;)

Vi gick sen och lämnade killarna på stationen där vi såg att dom var tvungna att ta bussen först, trist! Att SJ liksom inte kommer på en plan som gör att tåg fixar vintern, jag menar, kommer det som en nyhet varje år när snön kommer?
Baby och jag fortsatte på stan sen och gick in i lite affärer och fyndade lite klappar och saker till oss.
Vi har länge försökt komma på ngt att ställa på våra nattduksbord, och nu hittade vi! Två ljusstakar med hjärtan på i guld, i love! <3

Alec köpte kläder till lillan, och så fick hon lite leksaker och en bok!
Hon var så nöjd så i sin vagn, hon njöt säkert oxå av snön och julkänslan på sitt lilla sätt<3
 Vi gick in på intersport, och det första som hände var att det kom fram en kille till oss och bara typ; "hey, gillade ni bil barnstolen!?". Vi bara "ehum, ja=)" Då var den killen ifrån blocket annonsen i Åhus som vi köpte bil barnstol av, i somras! Vi måste verkligen gjort intryck eftersom han kände igen oss!
När vi kom ut ifrån affären igen så hade det blivit värsta snöstormen ute!
Baby och Saga gick till sist hemåt och jag gick till Costellos för att hämta pizza. Det var ju sådär lagom kallt att gå hem, så jag typ sprang;) KL 19 var vi hemma, och då var det pizzamys<3

Denna helgen trots lite sömn, har varit helt sjukt mysig! Vi har gjort så mycket roligt och jag gillar sånt, jag tycker om när vi är full lägenhet<3 Och nu så jobbar baby kvälls skift och det betyder att han kaffe/morgon/myser med mig och Saga hela veckan!!
Hoppas ni haft en bra helg! Julstämningen är på topp och hemmet är pyntat! Ska bara låna ett strykjärn av nån så jag kan sätta upp gardinerna...jisses, vuxenpoäng!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar