lördag 27 november 2010

Naturum

Oh my jisses, nån timmes sömn inatt oxå, mohaha... Men hursom så gick jag ner till Fantasi och hälsade på syrran och flickorna där! Köpte frukost med mig hem till familjen och det känns som att det var längesedan vi hade fantasi frukost hemma, så det gillas<3
Vid middagstid så kom mor och far! Vi hade bestämt sedan innan att dom skulle komma hem till oss för att vi sen skulle gå ihop till Naturum som ivigs idag! Och det snöade och kändes riktigt juligt! (Ser fram emot julskyltning imårn! =)
Mormor och morfar körde Saga<3

Dags att gå över den nya bron!

Baby var väldigt intresserad av småkryp <3

Och även resten av familjen;)


Mor och Far bjöd på fika!

Mor och Far dvs. Mormor och Morfar=)
Bron höll även på tillbakavägen!




 Det var faktiskt riktigt cool där. Jag kan tänka mig att det kommer att bli mysigt att promenera dit tillsammans sen när det bli lite varmare och sitta och chilla och titta på vattenriket! Så det ser vi fram emot! Hursom så var det supermys att hänga med alla jag tycker om på en och samma gång<3
Mormor och morfar fick ju träffa Saga lite oxå nu när det var så längesedan (6 dagar sedan=) Dom tyckte att det hade hänt mycket med henne bara på dom dagarna, man blir väl lite blind själv kan jag tro?

Vi käkade middag lite snabbt hemma sen iaf, och sen blev det powernap för min del i 2 timmar, härligt! Sen var det dags för vår 15-kamp! Vi har kommit på 15 olika grenar (typ airhockey, penna på snöre i flaska, potatis på sked i trappen!) Så ska vi köra 5 grenar varannan helg fram tills jul!
Så idag så har vi gjort=
*Memory (skriva 20 bokstäver och sedan byta med den bredvid och memorera 1 minut, sen skriva)
*Hur långt är snöret; dra ut ett snöre från en rulle på måfå, klippa, sen gissar vi!
*Spela tärning
*Potatis på sked i munnen, springa från 1 våning till 4:e på tid!
*En omgång Buzz!

1a 10 p
2a 8p
3a 6p
4a 4p
Jag vann nr 2 och 4!
Jag och Alec ligger på delad 1 plats, men det är 10 grenar kvar..!! Kuuuul!
nu ska jag sätta pyamas på bäbis och hoppas på det bästa;)

Älskar detta by the way!

1 kommentar:

  1. Vad mysigt det ser ut!

    Haha, antar att det blir en hård kamp om första platsen. Wiie. "Det viktigaste är inte att ha roligt, det är att vinna" Det var vad du sa till mig när vi skulle spela Buzz. Lite scary, men men ;) <3

    Julkänslan börjar infinna sig. Är ni upptagna den 4:e? Kanske kunde haft lite mys här hemma. PUSS

    SvaraRadera