torsdag 18 november 2010

Hus och sånt vuxet

Det blev Hammarslund rundan idag, och det var så skönt! Jag gillar Hammarslund. En del av mig drömmer om att bo i ett av dom coola husen som dom håller på att bygga där, det hade varit sjukt mysigt. Fast än det känns lite "svensson varning" så tänker jag, jaha, vad är det som är så farligt med det!?
Jag har alltid varit lite rädd att hamna i denna Svensson fälla, men egentligen, varför?
Varför är människor så rädda för att vara som alla andra? Alla säger att dom vill sticka ut, men egentligen är det ju mer modigt att säga att man vill va lite som alla andra, haha, nu blev det invecklat!

Hursom, jag hade kunnat tänka mig ett coolt färdigt nybyggt hus, extremt lite gräsplätt, man måste ju inte stå och grilla och tävla om schystast trädgård, eller? Jaja, nog om det! Det är Vasagatan som gäller framöver ändå, men man kan ju alltid drömma iväg;)

När jag gick mina 7km så drömde jag om en räksallad, så det fick bli min belöning;) När jag var tillbaka i stan så gick jag inom Elin och festade till med en räksallad och världens godaste glass!!





Lillan fick testa tröja och mössa som Mor stickat till henne, får ju för tusan passa på att använda innan hon växer ur den lilla spättan!

Jag trodde att baby skulle jobba imårn, men han skickade sms innan att det skulle han inte, så JIPPI! Imårn har vi baby hemma, i am so happy! <3 <3 Men mor och far som skulle varit barnvakt isåfall kommer in till stan iaf för att fixa lite ärende och hälsa på;)
Imårn kväll är det fantasi gänget som ska till BBQ igen! Världens godaste mat, jisses, det ska bli kul! Då blir det pappa/saga time på kvällen för hela slanten! 
Nu ska lillan få pyjamas på sig och så ska vi leka lite innan pappa kommer hem!

2 kommentarer:

  1. Linnea, Lillan är fantastiskt söt i Mormors nystickade! inte klokt att jag inte träffat henne ännu.. Men jag ska bara flytta först, och jobba färdigt med cykelparkeringarna (12 dec) sen ska vi bekanta oss jag o Lillan!

    SvaraRadera
  2. Lelle, jag o far var inne o tittade på husen o tomterna på Hammarslund. Jättefint. Det låter som det skulle vara en bra plan för er.. och skit i Svensson tjafset. Det blir bara en fälla om man anser sig sitta fast i en.. Plocka ut godbitarna o njut av den enkelhet som finns i detta koncept.:-) far o jag stöttar er till 100 %

    Kraaam

    SvaraRadera