måndag 15 november 2010

Diakväll!

Igår så blev det diakväll ändå! Mor hade tur och efterlyste en projektor på FB och fick napp;)
Så när vi stegade inom dörren så möttes vi av mor i köket, far med en kram och ljusen tända lite bakgrundsmusik och allmänt chill stämmning<3
La Familia!
Saga sov<3
<3


Det var "kalkonmiddag" men i chickenstyle! Och jätte gott som vanligt, det finns ingen som lagat mat som min mamma! Såsen var så jäkla god! Och efterätten blev ostkaka med sylt och grädde (vilket fick mig att fundera på vad heter ostkaka på engelska?
Sen var det dags för a trip down memory line! Dia bilder, och det var så roligt att se gamla bilder! Jag hade kunnat se allihopa, men det var ju en hel del, så vi får nog planera in en kväll till tror jag visst. Jag växte verkligen upp på världens mysigaste ställe, Lökaröd har så många fina minnen och det väcks till liv när jag ser bilderna. Hoppas att Saga kommer säga samma sak när hon blir stor<3

Vi har för övrigt varit ute och promenerat idag, det slutade på Ö&B där vi handlade lite sånt som man gör där, tvål, shampo och sånt;) Men sen var det mörkt så jag vågade inte gå hem, så det fick bli bussen;) Nu har vi legat en stund i soffan och chillat, men lillan somnade visst igen så nu får jag väcka henne! Och sen är det bara Pappa Alec som fattas<3 Hurry home;)

2 kommentarer:

  1. Åh vad mys....härliga ni...å du jag tror inte ostkaka finns på engelska..det är väl en inhemsk småländsk rätt? Puss på daj

    SvaraRadera
  2. Jag saknar dia-kvällarna från förr <3

    SvaraRadera